13 sierpnia 2012

STOSIK (#2) - czyli zdobycze książkowe


Natchnęło mnie na wyprawę do biblioteki, z której wyniosłam kilka książek poświęconych sztuce. Zdaję sobie sprawię, iż są to książki popularnonaukowe i nie każdy interesuje się malarstwem, ale nie mogłam się powstrzymać przed pokazaniem moich zdobyczy. 

Uwielbiam zagłębiać swoją wiedzę na temat malarstwa i niejednokrotnie wracam do książek z czasów studenckich. Jeśli kiedykolwiek interesowaliście się twórczością kubistów, to powinno być Wam znane nazwisko Apollinaire (był to francuski poeta, który przepięknie pisał o twórczości tego kierunku). Osobiście z kubistów cenię sobie najbardziej Malewicza i Mondriana, ale moim ulubionym dziełem jest "Pora herbaty" Metzingera z 1911 roku (reprodukcja poniżej).


Wychodząc z działu poświęconego sztuce, skierowałam się ku literaturze francuskiej, gdyż ostatnio nabrałam apetytu na Schmitt'a. Bez zastanowienia sięgnęłam po "Kiedy byłem dziełem sztuki". Po pierwsze: czytałam o tej powieści wiele dobrych opinii, po drugie: to chyba najlepszy tytuł wieńczący mój typowy historyczno-sztuczny połów biblioteczny. 

Mam nadzieję, że nie zanudziłam Was tym mini-stosikiem. Muszę przyznać, że ostatnio wpadłam w sidła kupowania książek i biblioteki dawno nie odwiedzałam. Warto jednak pobłądzić między regałami, chociażby dla tego swoistego zapachu przeżółkłych kartek i wibrującej w powietrzu ciszy.

3 komentarze:

  1. Ja od trzech lat czekam na tę pozycję Schmitta w bibliotece i coś czuję, że się nie doczekam :( Zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem taka wyprawa do biblioteki dobrze robi :D Wydaję mało pieniędzy na książki. Dlatego chodzę do biblioteki co tydzień, dwa. Czasem nawet 2 razy w tygodniu. Uwielbiam nie tylko zapach, ale to, że mogę chodzić między regałami w samotności oraz wyciszeniu i nikt mnie stamtąd (raczej) nie wyrzuci :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Owocnej lektury!
    Schmitta bardzo lubię, choć jak dla mnie to jedna z książek,którym czegoś brakuje do pełni:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.