4 września 2012

STOSIK (#6) - czyli zdobycze książkowe


W tym miesiącu postanowiłam przyłączyć się do dwóch wyzwań czytelniczych - Book-Trotter oraz Z literą w tle. Muszę przyznać, iż wyzwania zmotywowały mnie do bardziej świadomych poszukiwań, których efekty widać powyżej na fotografii.

Book-Trotter (co miesiąc czytamy książki reprezentujące inny kraj, we wrześniu jest to literatura rosyjska), a Z literą w tle czytamy książki, których nazwisko autora zaczyna się na wylosowaną literę, a w tym miesiącu jest to "S". Mój narzeczony poddał w wątpliwość tego typu przedsięwzięcia, bo "ograniczają wybory", ale ja się z tym nie zgadzam. 

Myślę, że gdyby nie wyzwanie to szybko nie trafiłabym na regał z powieściami rosyjskimi, a teraz dzierżę w dłoniach Sołżenicyna o którym słyszałam tyle dobrego i jest mi z tym bardzo dobrze. Wybrałam "Kochaj rewolucję!" bo jest w tym obłędny ładunek rosyjskości, a na okładce widnieje sierp i młot ( czy mogło być lepiej?). Kolejna powieść to "Vita" Melanii Mazzucco, która zachwyciła mnie tematyką, a poza tym postanowiłam sobie solennie zgłębiać "Serię z miotłą". Następnie w moje ręce trafiła Doris Lessing i jej "Znów ta miłość".  Autorka jest dla mnie swoistą zagwozdką, gdyż  dwa tomy jej biografii łypią na mnie z regału jeszcze nieprzeczytane. Postanowiłam najpierw zapoznać się z jej powieścią, a potem oddam się (lub nie) jej życiu osobistemu. Na koniec "Pchli pałac" Elif Safak, który wzięłam za sprawą porównania jej twórczości do Orhana Pamuka. Pamuk lubi moje mieszkanie i kilka jego powieści zamieszkało w jego czterech ścianach, więc grzecznością byłoby zaprosić również Safak.

Bardzo cieszy mnie ten stos, a jeszcze bardziej dzisiejsza wizyta kuriera i paczka z Prószyńskiego, którą postaram się pokazać pod koniec miesiąca, gdy podsumuję wszystkie zakupy. Jestem bardzo podekscytowana moimi nabytkami i nie pozostaje mi nic innego, jak zagłębić się w fotel i czytać, czytać...

23 komentarze:

  1. Fajny stosik;)
    Milego czytania;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam żadnej z przedstawionych książek dlatego chętnie dowiem się na ich temat czegoś więcej z twoich recenzji:)
    PS W domowej biblioteczce mam Sołżenicyna, ale nie mogę się za niego zabrać. Może twoja lektura mnie zachęci?:):) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mogłam się zabrać za rosyjską literaturę - mam nadzieję, że mi się spodoba ten klimat :) Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń

  3. Lessing i Safak czekaja u mnie w kolejce. Z przyjemnoscia poczytam, jak Tobie sie podobaly:). Ksiazek oczywiscie gratuluje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przeczytaniu na pewno pojawią się recenzje :)

      Usuń
  4. Seria z Miotłą i Doris Lessing - zapowiada się prawdziwa literacka uczta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. OOOOO! Strasznie podobają mi się książki w tym stosie!! Melania Mazzucco w serii z miotłą to coś dla mnie i Doris Lessing, która jest jeszcze przeze mnie "nieodkrytą" pisarką, ale z dnia na dzień nabieram coraz większej ochoty, żeby przeczytać coś jej autorstwa. Miłej lektury i czekam na recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że polubimy się z Doris.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam 'Bękarta ze Stambułu' Safak i bardzo przypadł mi do gustu, więc z chęcią przeczytałabym 'Pchli pałac' z Twojego stosu :)
    Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ostatniej stronie "Pchlego targu" znalazłam informację o "Bękarcie...", na którego mam ochotę od jakiegoś czasu :) Safak zapowiada się obiecująco.

      Usuń
  8. O super stosik inny niż wszystkie, miłej lektury

    OdpowiedzUsuń
  9. Również biorę udział w wyzwaniu "Book-Trotter". Ciekawe wydaje się również "Z literą w tle". :)
    Stosik interesujący. Jak na razie mam za sobą jedną książkę Doris Lessing, ale z pewnością sięgnę po kolejne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyzwania to dla mnie coś nowego, mam nadzieję, że podołam :) Tobie również życzę powodzenia!

      Usuń
  10. ciekawe nabytki :) o wyzwaniach już czytałam, sama póki co się nie zapisuję, bo mam już trochę zobowiązań na głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy stosik, bo... żadnej pozycji nie znam :)
    Co do wyzwań czytelniczych to traktuję je jak świetną zabawę, a czasem też udaje mi się dzięki nim poznać coś naprawdę ciekawego (a pewnie gdyby nie wyzwanie to na książkę nigdy bym nie trafiła).

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe zbiory :) Ja niestety nie mam czasu dołączyć się do wyzwań. Mam ostatnio bardzo mało czasu na czytanie niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawy stos, oryginalny
    ja też biorę udział w wyzwaniach... poszerzają horyzonty czytelnicze
    biorę udział w Z literą w tle, Trójka e-pik, picoult&sparks i michalak kasi.... na trottera już nie starcza miesiąca...
    zapraszam do mnie do zakładki o wyzwaniach
    czytelnicza-dusza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. W takim razie życzę miłej lektury i czekam na kolejny stosik. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podzielam Twoją opinię, że wyzwania mobilizują do poszukiwań. Właśnie przeczytałam Baby Czechowa, bez wyzwania stałyby jeszcze lata na półce. Okazało się, że książek pisarzy rosyjskich u mnie sporo, a ja o nich zwyczajnie zapomniałam. Ciekawe to wyzwanie z literką. Nie trafiłam jeszcze na nie. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.