2 października 2012

STOSIK (#8) - czyli zdobycze książkowe WRZESIEŃ 2012



We wrześniu poczyniłam skromne zakupy, gdyż miałam trochę innych wydatków - przede wszystkim urlop, na którym pieniądze przelatywały pomiędzy palcami, niczym woda. Musiałam popracować nad samokontrolą i wszelkimi możliwymi sposobami tłumiłam głód książkoholika, aby ostatecznie osiągnąć kompromis. Poczyniłam zakupy na stronie Prószyńskiego, gdzie nadal trwa fantastyczna wyprzedaż (za 8 książek z przesyłką zapłaciłam 50 złotych), dzięki czemu nie nadwyrężyłam swojego budżetu.

1. Przypadek Adolfa H., Eric-Emmanuel Schmitt (nagroda za recenzję sierpnia od wydawnictwa Znak)
2. Kobiety, Zofia Nałkowska (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)
3. Niebezpieczna zabawa, Hilary Norman (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)
4. Miasto niepokoju, Dennis Lehane (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)
5. Powrót do Howards End, E.M. Foster (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)
6. Motyl na wietrze, Rei Kimura (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)
7. Córka Szklarki, Agnieszka Grzelak (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)
8. Rabia, Halide Edip Adivar (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)
9. Miłość i jej następstwa, Sulaiman Addonia (wyprzedaż w Prószyński i S-ka)

Aktualnie powróciłam do polowań w antykwariatach (stacjonarnych i internetowych), gdzie odnajdując ciekawe książki  (w śmiesznie niskich cenach) wprowadzam się w stan upojnej radości. 

Mam nadzieję, że Wasze biblioteczki również wzbogaciły się o ciekawe pozycje, które umilą Wam jesienne wieczory :)

43 komentarze:

  1. Niezłe łowy:)
    Gratuluje!
    Żadnej książki z Twojego stosu nie czytałam, wiec będę wyglądać recenzji. Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Mam nadzieję, że znajdę czas na przeczytanie wszystkich tych książek :)

      Usuń
  2. Hmm nie jestem pewna, czy znalazłabym w tym stosie coś dla siebie, ale życzę miłego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, a ja przed chwilą złożyłam zamówienie w Weltbild w tej promocji "jesień od 9,90", szkoda, że nie zauważyłam wyprzedaży w Prószyńskim :(
    Już dawno chciałam mieć "Motyl na wietrze" i "Niebezpieczna zabawa", a pewnie jeszcze coś bym dla siebie znalazła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam oko na Weltbild, ale w porównaniu do Prószyńskiego to 9,90 wydaje się być majątkiem ;) Nie polecam "Motyla na wietrze", gdyż jest to lektura bardzo, bardzo niskich lotów (to tylko moje zdanie), ale "Niebezpieczna zabawa" wydaje się być ciekawą książką :)

      Usuń
  4. Gratuluję nowych nabytków. Wiem jak trudno czasami się powstrzymać od kupowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja staram się ograniczać w kupowaniu nowych książek, bo sporo ich nieprzeczytanych czeka na półce, ale jak tu dotrzymać danego sobie słowa, skoro wszędzie widzę promocje i wyprzedaże? No i takie stosiki? ;)
    Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja również mam problem z powstrzymywaniem się od zakupów, chociaż nie mogę usiąść i powiedzieć " nie mam co czytać". Odkąd prowadzę bloga oraz oglądam książki innych, mój pociąg do słowa pisanego osiągnął apogeum i już nic na to nie poradzę:)

      Usuń
  6. Po przeczytaniu biografii pani Nałkowskiej jakoś odechciało mi się czytać książek jej autorstwa...
    Bardzo lubię kupować w antykwariatach. Kiedyś mniej mi to odpowiadało, w pewnym sensie ze względów estetycznych - lubiłam takie nowiutkie wydania, wydawało mi się, że one lepiej wyglądają. Ale estetyka mi się zmieniła i nauczyłam się doceniać takie "zużyte" już lekko tomy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię "ładne" książki, a bierze się to z tego, że bardzo dbam o swoje egzemplarze w trakcie czytania (staram się nie pić i nie jeść w trakcie lektury, nie miętoszę kartek i nie wrzucam na chybił trafił do torebki), dlatego też mam swoje wymagania podczas wycieczek do antykwariatów. Książka to przedmiot bezcenny i chwalę sobie piękne wydania znad których unosi się zapach farby drukarskiej. W tym momencie głód książkowy wygrywa z estetyką i funduszami (nowe książki są po prostu za drogie). Nie znam biografii Nałkowskiej (wstyd to, czy nie wstyd?), ale zaintrygowałaś mnie...

      Usuń
    2. Biografia ta ukazała się stosunkowo niedawno, w ciekawej serii Wydawnictwa WAB Fortuna i Fatum - każdy oczywiście ma inny gust i musi samodzielnie ocenić lekturę, ale mi nie przypadła go gustu. Autorka bardzo wczuła się w język Nałkowskiej i zdania są tak kwieciste, że do biografii to moim zdaniem nie pasuje. Pisałam o tej biografii tu: http://www.ksiazkizmojejpolki.blogspot.com/2012/08/nakowska-albo-zycie-pisane-hanna.html

      Usuń
  7. No ja mam jeszcze kilkanaście swoich książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. najbardziej zaciekawiły mnie dwa tytuły: Miasto niepokoju i Kobiety, a teraz śmigam zobaczyć czy jeszcze trwa ta promocja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, jest jeszcze kilka tytułów w promocji, także życzę owocnych łowów :) "Miasto niepokoju" zapowiada się smakowicie, nie mogę uwierzyć, że kosztowało 7 złotych...

      Usuń
  9. "Niebezpiecznej zabawy" bardzo Ci zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo ciekawych tytułów, z których żadnego nie czytałam :)
    Będę więc czekała na recenzje :)
    przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  11. Napisz ile kosztuje wysyłki w Prószyńskim , bo widzę coś dla siebie. Dziekuję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne tytuły - wyprzedaż w Prószyńskim jest świetna. :) Czekam na recenzje, szczególnie "Córki szklarki".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw muszę przeczytać "Herbatę szczęścia", a potem na pewno sięgnę po "Córkę szklarki" :)

      Usuń
  13. Ja sobie obiecałam, że na razie spasuję z zakupami, bo nazbierało mi się sporo książek, które chcę przeczytać, a leżą na półce od dawna. Ale... jak znam siebie, to pewnie wyjdzie zupełnie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ileż razy obiecywałam sobie, że nic nie kupię? :) To już jest uzależnienie, niepohamowana chęć kupowania i ssanie głodu na widok książek :)

      Usuń
  14. Wydawnictwo Pruszyński i S-ka powinno Ci podziękować za taki wielki zakup jakimś bonusikiem książkowym :)
    Niestety żadnej z Twoich zdobyczy nie czytałam, ale dzięki Tobie mam nadzieję, że dowiem się co w sobie skrywają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że lektury okażą się być interesujące i będę mogła zachęcić Cię do ich przeczytania :) Niestety, nawet przy zakupie 30 książek nie spotkałam się z bonusowym egzemplarzem ;)

      Usuń
  15. Wspaniałe książki;) Miłego czytania:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietny stosik ;) Té wyprzedaz na Proszynskim juz widzialam i chyba skusze sie na te powiesci Grzelak o ile jeszcze sa. ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem - musisz sprawdzić, trzymam kciuki :)

      Usuń
  17. zacne zdobycze. Powrót do Howards End czeka u mnie na półce, aż zapomnę film, bo najpierw z ekranizacją miałam do czynienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam ekranizacji (albo już tego nie pamiętam). Nie dziwię Ci się, że będziesz czekać na chwilę zapomnienia - moim zdaniem lepiej jest czytać, a potem oglądać :)

      Usuń
  18. Omomomommm, Przypadek Adolfa H. to ja bym bardzo chciała *_* Czyli ogólnie super stos!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ładny stosik :) "Powrót do Howards End" to mój wyrzut sumienia, już od dawna leży na półce. I muszę w takim razie zajrzeć na stronę Prószyńskiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa "Powrotu...", ale jeszcze bardziej "Drogi do Indii" tegoż samego autora :)

      Usuń
  20. Co za piękne zbiory :) Czekam na recenzję :) Do zobaczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że dzisiaj zawitasz w moje skromne progi :)

      Usuń
  21. Piękny stos! I mój już się powoli zbiera w równie spory zbiór, więc pewnie niedługo się nim pochwalę :). Z Twojego na mojej półce gości już "Przypadek Adolfa H.". Z resztą zapoznam się chętnie w Twoich recenzjach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.