30 listopada 2012

STOSIK (#12) - czyli zdobycze książkowe LISTOPAD 2012


Pamiętacie, jak w tamtym miesiącu zapierałam się, że nie kupię już żadnej książki do końca roku? Otóż dochodzę do wniosku, że nie jestem w stanie odmówić sobie przyjemności chodzenia do antykwariatu, księgarni i szperania wśród aukcji internetowych. Dla mnie obcowanie z książką jest czymś magicznym, to jakby dotknąć skóry pisarza i poczuć płynącą krew w jego żyłach. Ponad wszystko pragnę poznawać nowe historie, odmienne poglądy, a przede wszystkim ukochałam sobie czas, który spędzam na wpatrywaniu się w moje regały, dotykaniu grzbietów książek, przybliżaniu nosa do zadrukowanych stron. Nie będę odmawiać sobie tej przyjemności, po prostu nie umiem...


1. Jeżynowa zima - Sarah Jio (Znak, książka kupiona za grosze, ostatnio pożyczyłam Mamie Marcowe fiołki tej autorki - ależ rym - i Mama była bardzo zadowolona z lektury, chętnie poznam wszystkie książki Jio)
2. Dom na plaży - Sarah Jio (jak wyżej)
3. Uśmiech Lisy - Donna Jo Napoli (promocja na stronie wydawnictwa Muza, zafascynowała mnie ta historia)
4. Primavera - Mary Jane Braufrand (jak wyżej)
5. Alfabet snów - Susan Fletcher (kupiona na stronie wydanictwa Muza, po Ostrygojadach nie potrzebuję dodatkowej zachęty, żeby kupić wszystkie książki Fletcher, teraz poluję na Eve Green)
6. Na rozstajach - Jose Mauro de Vasconcelos (promocja na stronie wydawnictwa Muza, do towarzystwa dla Moich drzewek pomarańczowych)
7. Rozpalmy słońce - Jose Mauro de Vasconcelos (jak wyżej)
8. Suma naszych dni - Isabel Allende (musiałam kupić tę książkę, po lekturze Córki fortuny, jestem bardzo ciekawa biografii tej autorki)
9. Doula - Bridget Boland (nagroda za recenzję tygodnia dla wydawnictwa Prószyński)
10. Inne kolory - Orhan Pamuk (prezent od mojej kochanej Mamy i Siostry, z okazji ważnego dla mnie wydarzenia, do mojej kolekcji Pamuka)


11. Stowarzyszenie miłośników literatury i placka z kartoflanych obierek - Mary Ann Shaffer i Annie Barrows (licytacja na Allegro, cena końcowa: 1 zł, książka nowa)
12. Sekretne życie pszczół - Sue Monk Kidd (Allegro)
13. Oliwkowa farma - Carol Drinkwater (licytacja na Allegro, egzemplarz nie do kupienia, a seria oliwkowa musi posiadać wstęp...)
14. Katedra w Barcelonie - Ildefonso Falcones (licytacja na Allegro, uwaga: cena końcowa 10 złotych, książka nowa)
15. Papierowe marzenia - Richard Paul Evans (za 1 grosz na stronie Znak, w pakiecie z dwoma innymi książkami, które zakupiłam dla szwagierki)
16. Złodzieje nieba - Peter Prange (z łódzkiego antykwariatu Silvarerum, jestem niezmiernie szczęśliwa, długo szukałam tej książki w przystępnej cenie, kupiłam egzemplarz w idealnym stanie za kilkanaście złotych)
17. Sekrety notatnika - Eve Haas (z łódzkiego antykwariatu Silvarerum, spodobała mi się fabuła)


Jestem zadowolona, mam wszystko, czego mi potrzeba. Mam książki, ciepłą herbatą, święty spokój. Mogę czytać do upadłego.

57 komentarzy:

  1. Piękne stosy! I to większość w przystępnej cenie. Muszę się wybrać na rundkę po antykwariatach, dobrze, że nie mam konta na Allegro bo tam bym dopiero szalała :) "Stowarzyszenie miłośników..." i "Sekretne życie pszczół" - super książki. Innych nie czytałam, ale zazdroszę "Douli".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam wyprawy do antykwariatów, warto poszukać takiego, który spełnia Twoje oczekiwania. Ja szukam tanich i zadbanych książek, na Allegro bywa różnie, czasami opis aukcji nie oddaje faktycznego stanu książki, ale warto szukać, to zawsze opłaca się bardziej,niż nowa książka :)

      Usuń
  2. Znam tę przyjemność jaką daje nowa książka w kolekcji. Znam też związane z tym wyrzuty sumienia. Wczoraj kupiłam dwie i targają mną sprzeczne uczucia - głównie dlatego, że jak książkę w końcu mam u siebie to odkładam ją na półkę i podziwiam z tej perspektywy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko przyjdzie taki dzień, że sięgniesz po tę książkę i to będzie warte każdych pieniędzy :)

      Usuń
  3. No, nieźle się obłowiłaś i to za niewielkie pieniądze ;)
    Nie znam żadnej z prezentowanych przez Ciebie książek, a więc czekam na wrażenia :) Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na pewno podzielę się wrażeniami. Lubię okazje i zawsze staram się oszczędzać na kupowaniu książek :)

      Usuń
  4. Tego, że zazdroszczę Ci "Douli", to pewnie już wiesz :)
    Stosiki cudowne, z niecierpliwością czekam już na Twoje recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale mam nadzieję, że Ty również będziesz miała okazję, żeby przeczytać tę książkę. Recenzje na pewno pojawią się na najbliższym czasie :)

      Usuń
  5. Jakie stosy, też mi się takie marzą, może być nawet jeden i nieco mniejszy :D
    Z wymienionych książek żadnej nie czytałam, więc trudno mi cokolwiek powiedzieć. Będę czekać na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszy mnie fakt, że będę mogła przybliżyć Ci poszczególne tytuły. Może zachęcę Cię do lektury? :)

      Usuń
  6. I ja powtarzam sobie co chwilę "to moja ostatnia książka w tym roku", ale w okolicach księgarni, a nawet te internetowe są niebezpieczne, całkowicie o swoim przyrzeczeniu zapominam. Twoje pozycje wyglądają ogromnie kusząco, szczególnie Allende, Jose Mauro de Vasconcelos... W zasadzie podoba mi się tu wszystko. Czekam więc na recenzje i wiem, że będzie warto tu wpadać po kolejną wartościową opinię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, mamy tak samo. Ostatnio miałam ogromne wątpliwości i bałam się tego wszystkiego - moje nienasycenie sięgnęło zenitu. Teraz podchodzę do tego inaczej, widocznie tak już musi być :)

      Usuń
  7. Ale cudności masz, piękny stosik ;)
    Zapraszam na świąteczną edycję konkursu z firmą PRYMAT : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/11/konkurs-z-firma-prymat-edycja-swiateczna.html :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak ostatnio często na blogach pojawiaja sie zdjecia ze stosikami.Chyba się skusze i tez taki zamieszcze na swoim.A co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, warto to robić, chociażby po to, żeby zainteresować innych nowymi tytułami. Ja sama uwielbiam oglądać stosiki, to fantastyczna sprawa. :)

      Usuń
  9. Widzę, że Twoja domowa biblioteczka powiększa się w zawrotnym tempie :) Też mam problem z ograniczeniem kupowania książek, w dodatku ostatnio coraz częściej wybieram ebooki, a to sprawia że ciągle czuję niedosyt papieru!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, jak już pisałam, coraz mniej miejsca, ale serce nadal rośnie na widok nowych książek. Już mi to wszystko obojętne, muszę kupować/zdobywać nowe książki, taki los i potrzeba :)

      Usuń
  10. nie wiedzę nic dla siebięale życzę miłego czytania;)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Doulę" też mam już w domu :) Świetny stos :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana! A kupuj i czytaj ile się da:) Zasłużyłaś i to bardzo;)
    Z tego stosu interesują mnie prawie wszystkie pozycje (zdążyłam już poczytać w sieci o tych książkach, które były mi nieznane). Najbardziej ciekawi mnie numer 11. Tytuł jest fenomenalny:)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że wyjątkowy? Lubię takie dziwaczme tytuły. Masz rację, najwyższy czas, mogę cieszyć się książkami na całego, w spokoju i ciszy :)

      Usuń
  13. Pozazdrościć nowych zdobyczy :)
    Życzę przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że spędzę kilka przyjemnych chwil na czytaniu :)

      Usuń
  14. Kidd i Evansa jestem bardzo ciekawa :). Świetne zdobycze, przyjemnej lektury życzę :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zobaczymy, co kryje się za tymi tytułami :)

      Usuń
  15. Piękny stosik. Ale ja ostatnio mam zaległości w twoich recenzjach. Aż mi głupio, że dawno nie zaglądałam.. postaram się szybciutko nadrobić, bo jestem pewna, że znajdę coś dla siebie! :D
    Miłego czytania.. i jeszcze milszego pisania recenzji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przestań, zapraszam, kiedy masz czas i chęć, cieszy mnie każdy Twój komentarz :)

      Usuń
  16. Zazdroszczę książek Jose Mauro de Vasconcelos :) Czytałam "Moje drzewko pomarańczowe" parę ładnych lat temu i mam wielką ochotę by zapoznać się z dalszymi losami głównego bohatera.
    Przyjemnego czytania! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, ja jeszcze nie czytałam "Mojego drzewka...", ale czeka już na półce. Cieszę się, że Tobie podobała się ta książka :)

      Usuń
  17. Bardzo fajne stosiki ale ja najbardziej zazdroszczę świętego spokoju:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Mam nadzieję, że również zaznasz odrobiny spokoju :)

      Usuń
  18. Bezcenne uczucie: mieć czas, książki i spokój ;) Też to uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, ostatnio nie miałam ani miałam ani czasu ani spokoju, ale teraz wszystko się zmieni, w końcu odżyję :)

      Usuń
  19. Wow, jakie bogate i duże stosiki! Gratulacje :) I zazdroszczę oczywiście. Mam nadzieję, że mój książkowo-zakupowy grudzień będzie podobny do Twojego listopada ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, trzymam kciuki za każdego pasjonata, który jest w stanie poczuć tą samą radość, co ja :)

      Usuń
  20. Wspaniałe stosy:)
    "Stowarzyszenie..." to wspaniała książka. Serdecznie polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy! Nie mogę doczekać się, aż przyjdzie jej kolej :)

      Usuń
  21. Świetne zdobycze. :) "Złodzieje nieba" wzięłam ostanio z biblioteki. Warto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak! Czuję, że ta lektura podbije moje serce, ale jeszcze nie czytałam, opieram się na cudzych opiniach i własnych przypuszczeniach :)

      Usuń
  22. piękne zdobycze, kilku tytułów bardzo Ci zazdroszczę, no i jeszcze tego świętego spokoju, którego mi ostatnio niestety troszkę brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja również jestem zadowolona z listopadowych zdobyczy :) Życzę Ci tyle świętego spokoju, ile pragniesz!

      Usuń
  23. Och, nie dziwię się, że jesteś zadowolona... przecież Twoje zdobycze są przefantastyczne! W pierwszej kolejności sięgnęłabym po "Doulę", "Jeżynową zimę", "Stowarzyszenie Miłośników Literatury...", "Sekretne życie pszczół" oraz "Sekrety notatnika".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ostatnio staram się ograniczać i wybieram tylko to, co naprawdę pragnę i chcę :)

      Usuń
  24. Obłędny stos! Wszystkie książki ciekawe!

    Kochana podaj mi proszę adres na maila (magdalenardo@gmail.com) - mam dla Ciebie niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę uwierzyć, że jesteś taka dobra, dziękuję Ci kochana, wiesz za co...:*

      Usuń
  25. O jaaa, masz Stowarzyszenie miłośników literatury i placka z kartoflanych obierek!!!! Też chcę *_* Życzę miłej lektury :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, wylicytowałam tę książkę za 1 złoty - warto poszukać jej na Allegro :)

      Usuń
  26. Najbardziej zazdroszczę Ci świętego spokoju. Mam go teraz bardzo mało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, mam nadzieję, że to chwilowy stan i niedługo będziesz mogła cieszyć się wolnym czasem i spokojem :)

      Usuń
  27. Piekne nabytki, niektore mam, a niektore kusza, ale poczekam na Twoje recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, recenzje na pewno ukażą się na blogu, ale wszystko w swoim czasie, kolejka jest długa :)

      Usuń
  28. Piękny stos, zazdroszczę niektórych pozycji. Zakupy na allegro fajna sprawa, można znaleźć naprawdę ciekawe książki po bardzo niskich cenach, sama w ten sposób nabyłam wiele ciekawych pozycji z których jestem niezmiernie dumna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, staram się ograniczać i nie przeglądam aukcji zbyt często, ale jak już wpadnę w szał licytacji, to nic nie jest w stanie mnie powstrzymać :) Czasami można znaleźć istne perełki za grosze :)

      Usuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.