7 listopada 2012

TAG: Liebster Blog

http://2.bp.blogspot.com/-Gf6cSnStRpk/UJqds5lmaXI/AAAAAAAABQ0/nAOUOn9_d7c/s1600/liebster-blog-button-pic.png 

Kochani, to mój pierwszy post tego typu, ale mam nadzieję, że nie ostatni. Zacytuję Sylwuch, która zaprosiła mnie do odpowiedzenia na kilka pytań : "Zabawa "Liebster Blog" polega na udzieleniu odpowiedzi na 11 pytań, zaproszeniu do zabawy kolejnych 11 blogerów i zadaniu im własnych pytań. " To do dzieła!

1. Jaką umiejętność chciałabyś nabyć?

Chciałabym umieć malować. Kiedyś próbowałam, stworzyłam wiele szkiców, które w niedługim czasie zostały sierotami. Żałuję, że nie miałam motywacji do ćwiczenia warsztatu gdyż dzisiaj zamiast być absolwentką historii sztuki, mogłabym być absolwentką Akademii Sztuk Pięknych.

2. Czy wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?

Nie wierzę w miłość, ale wierzę w pożądanie od pierwszego wejrzenia. Jest jakaś chemia między dwojgiem ludzi, często już od "pierwszego spojrzenia". Potem przychodzi miłość i ambarans z nią związany.

3. Co jest Twoim ulubionym daniem?

Przepadam za wytrawnymi naleśnikami, sałatką grecką, papryką faszerowaną mięsem i serem feta, muffinami wszelkiego rodzaju (na słodko i słono), zupą z dyni.

4. Jakiej cechy charakteru najbardziej w sobie nie lubisz?

Jestem nerwowa, nie będę mydlić nikomu oczu. Jeśli coś mi nie pasuje, od razu zgrzytam zębami. Potem zaciskam dłonie w pięści, przygryzam dolną wargę i zaczynam biadolić. Jeśli mam dobry dzień, to syczę przez kilka godzin. Zazwyczaj denerwują mnie ludzie. Czasami, gdy wpychają się do kolejki. Czasami, gdy spluwają nieapetycznie na chodnik. Wiele rzeczy mnie denerwuje.

5. Wybaczyłabyś zdradę facetowi?

Nie wiem, chyba tak. Mam czasami wrażenie, że procesy myśleniowe nie biegną równolegle do odczuć cielesnych. Człowiek to skomplikowana istota.  Sama nie wiem. W tej chwili nie rozumiem konsekwencji tego pytania. Musiałabym przeżyć zdradę, żeby wiedzieć, jak odniosę się do tego faktu.

6. Co najbardziej cenisz u płci przeciwnej?

Cechy charakteru, jak opiekuńczość chociażby. Lubię czuć, że ktoś nade mną czuwa. Lubię mieć świadomość, że cokolwiek wydarzy się w moim życiu, mężczyzna będzie w stanie utrzymać mnie na powierzchni.

7. Na jak poważne i wielkie poświęcenie bliskiej osobie byłabyś zdolna?

Dla mojej mamy, siostry i narzeczonego jestem zdolna umrzeć. Wiem, że brzmi to, jak tekst z kiepskiej książki. Ale tak jest, nie inaczej.

8. Pomogłabyś swojemu największemu wrogowi w ciężkiej sytuacji?

Nie wiem, to kolejne ciężkie pytanie. Może ujmę to tak: nigdy nie miałam wielkich wrogów. Jeśli ktoś napotykał się z moją dezaprobatą, to po prostu traktowałam go, jak powietrze. Mimo wspomnianej nerwowości, nie umiem nienawidzić (chociaż często używam tego słowa, to czcze gadanie).

9. Jaki jest Twój ulubiony cytat?

„Była jedną z pór roku, piątą porą duszy, w połowie jesienią i w połowie wiosną.” - z "Q. Taniec śmierci". Książka znienawidzona, ale cytat zapamiętany.

10. Częściej kierujesz się sercem czy rozumem?

Sercem, albo wręcz przeczuciem. Uczuciami, najogólniej. Gdy muszę podjąć ważną dla mnie decyzję, wsłuchuję się w drgania serca. Daleko mi do racjonalnego myślenia, od zawsze bujałam w obłokach.

11. Czy istnieje książka, która zmieniła Twoje spojrzenie na życie?  

Tak. Samotność liczb pierwszych. Nauczyła mnie, że czasami nie wystarczy, że czegoś pragniemy. Trzeba walczyć, bo inaczej trofeum wpada w czyjeś inne ręce.  Jest coś ponad nami, co ma wpływ na rzeczywistość, ale trzeba walczyć mimo wszystko.



Moja pytania (u mnie dużo o książkach, nie mogłam się powstrzymać):

1. Za jaką książkę pozwoliłabyś sobie uciąć palec (lub chociaż wyrwać parę włosów)?
2. Czym jest dla Ciebie czytanie?
3. Kto jest dla Ciebie wzorem do naśladowania?
4. Gdzie chciałabyś dożyć swoich ostatnich chwil? Jest jakieś wyjątkowe miejsce na świecie?
5. Kto jest Twoim ulubionym bohaterem książkowym?
6. Gdy widzisz kałużę, to: omijasz ją czy skaczesz w sam jej środek?
7. Jak układasz książki na półkach? Według wielkości, alfabetycznie czy seriami?
8. Jesteś domatorką, czy wolisz biegać po świeżym powietrzu?
9. Koty, czy psy?
10. Która pora roku, jest Twoją ulubioną?
11. A teraz zdradź nam swój numer konta bankowego i hasło! Hmmm, żartuję! Oczywiście, jeśli masz ochotę... Na serio? Napisz proszę, czy lubisz bujać w obłokach.

Bardzo chciałabym, aby na moje pytania odpowiedziały następujące osoby: Sylwuch (a co, też chcę poczytać, chociażby na mailu), Julia Orzech, mowaliter, Jenah, Książkowe zauroczenie, awiola, Antyśka, Magda, bezrobotna.pl, barwinka,  Honorata, AnnRK. Jeśli będziecie miały ochotę i chwilę czasu, to chętnie przeczytam Wasze odpowiedzi! :) Oczywiście, jeśli jeszcze komuś spodobały się moje pytania, to zapraszam do zabawy, będzie mi bardzo miło.

28 komentarzy:

  1. Oo dziękuję bardzo za wyróżnienie!
    Nie wiem, czy zrobię taki post, może jak będę miała więcej wolnego czasu, bo jestem 3 raz nominowana i pytań mam sporo. :D
    W każdym bądź razie Ty na swoje odpowiedziałaś ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz! To świetna zabawa, tylko co zrobić, jeśli kilka osób poprosi Cię o wzięcie udział? No nic, trzeba odpowiadać ;)

      Usuń
  2. Jest mi bardzo miło , że pomyślałaś o mnie. Jutro się postaram za siąść i odpowiedzieć na te interesujące pytania:)Miłej nocki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie poczytam Twoje odpowiedzi :)

      Usuń
  3. Dziękuję za nominację, z pewnością postaram się odpowiedzieć na pytania przez Ciebie zadane.

    Bardzo podobaja mi się Twoje odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jestem ciekawa, jak Ty odpowiesz na moje pytania :)

      Usuń
  4. I ja dziękuję za nominację. To już moja druga, więc trochę mi się tych pytań zbierze, ale chętnie wezmę udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zastanawiam się, jak ugryźć kilka zaproszeń do zabawy? Czy na każdy zrobić osobny post, czy wrzucać wszystkie odpowiedzi do jednego? Też muszę nad tym pomyśleć :)

      Usuń
  5. Kochana moja,dziękuję:) Odwdzięczę się tym samym hihihihi tylko jutro. Dopiero teraz skończyłam recenzję Edwarda VII i padam:) Cieplutkiej nocki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluje recenzji! Będę czekać na list od Ciebie :)

      Usuń
    2. Dziękuję:) A do listu właśnie zasiadam:)

      Usuń
  6. oj... u mnie czeka Twoja nominacja :) nominowałam Cię bo nie wiedzałam że już zostałaś wyróżniona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, bardzo dziękuję! Ciężko ogarnąć, kto kogo wybrał, już sama pogubiłam się w tym wszystkim ;)

      Usuń
  7. Ciekawe zestawienie pytań i interesujące odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytając Twoje odpowiedzi, ma wrażenie, że należysz do bardzo rozsądnych osób. Skoro "Samotność liczb pierwszych" zrobiła na Tobie tak wielkie wrażenie, to i ja chyba muszę przeczytać tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za ciepłe słowa. Serdecznie polecam Ci tę książkę - zrobiła na mnie ogromne wrażenie.

      Usuń
  9. Pod wieloma Twoimi odpowiedziami sama chętnie bym się podpisała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nie jestem osamotniona w moich uczuciach :)

      Usuń
  10. Hej! Ja również nominowałam Twojego bloga do zabawy :)

    http://kronikachomika.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, to miłe z Twojej strony :) Muszę to jakoś ogarnąć :)

      Usuń
  11. Ja też już zdążyłam się w tym pogubić :) Ale dziękuję bardzo za nominację ! Z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana, ja również Tobie bardzo dziękuję :* To bardzo... miłe :) Postaram się odpowiedzieć na pytania, jak znajdę troszkę więcej wolnego czasu, bo ostatnio czas jakby mi się skurczył i nie mogę się z niczym wyrobić...

    Co do Twoich odpowiedzi. Pod wieloma mogę się po prostu podpisać :) Pod tą nerwowością szczególnie :) Czasem zdarzają mi się dni, kiedy mam bardzo dużo cierpliwości i zniosę wszystko, ale to zależy też dużo od tego w jakim humorze rano wstanę :)

    P.S. Napiszę Ci jeszcze tu troszkę na temat książki Littella. Naprawdę nie wiem, jak to wytłumaczyć. Wiem, że nie polecasz tej książki, ale bardzo chciałam zobaczyć, co Cię tak w niej oburzało :) Taka przekorna trochę dusza ze mnie :) Nie twierdzę, że przeczytam całą książkę, bo nie mam w naturze dobrowolnie kończyć powieści, które mi się po prostu nie podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jenah, moja Droga, ja po prostu nie mogłam znieść tego, że główny bohater był tak strasznie dwulicowy. Niby wielkie cierpienia, że musi walczyć po stronie Hitlera, a z drugiej strony mordował z zimną krwią członków swojej rodziny. Niby wielki filozof i esteta, a największe przyjemności sprawiały mu schadzki z nieletnimi chłopcami. Paranoja ;)

      Usuń
  13. Serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Co prawda, osoba, która została już raz nominowana nie może brać ponownie udziału w tej zabawie, ale skoro prosisz mnie o to - nie mogę odmówić, zatem zaraz wezmę się za to i wyślę e-maila z odpowiedziami. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.