25 grudnia 2012

STOSIK (#14) - czyli zdobycze książkowe GRUDZIEŃ 2012



Kochani!

Już po odpakowywaniu prezentów! Przygotowania do Wigilii pochłonęły mnie całkowicie. Czytałam Jeżynową zimę, stojąc nad garnkiem kremu brokułowego (u mnie na Wigilii nie ma zbyt wiele tradycyjnych potraw, jemy to, co lubimy - risotto, sałatkę Cesar, krem brokułowy z grzankami czosnkowymi, zamiast karpia zajadamy się dorszem, sałatką z kalafiorem i jajkiem, ziemniakami z boczkiem w sosie musztardowym, a wszystko wieńczymy tiramisu i brownie z migdałami), trochę podczytywałam Muzeum porzuconych sekretów, ale to ciężka i wymagająca lektura, więc nie poczyniłam zbyt wielkich postępów.

Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moimi zdobyczami książkowymi. Czekam na jeszcze kilka książek (kupionych na Allegro), ale nie jestem pewna, czy dotrą do końca roku. Oto moje perełki (zdjęcie zrobione na szybko, ustawiałam książki na regałach, w gorączce sprzątania po wczorajszej wieczerzy, w tle moje łoże w stylu art deco, kupione za bezcen na targu staroci, odnawiałam sama, więc nie przerażajcie się smugami lakieru ;)):


1. Powrót na oliwkową farmę, Carol Drinkwater (prezent, jestem przeszczęśliwa, moja farma jest w komplecie)
2. Oliwkowe drzewo, Carol Drinkwater (prezent)
3. Oliwkowy szlak, Carol Drinkwater (prezent)
4. Sezon na oliwki, Carol Drinkwater (prezent)
5. W krainie białych obłoków, Sarah Lark (prezent, akcja powieści toczy się w Nowej Zelandii, którą uwielbiam)
6. W plątaninie uczuć, Gabriel Gargaś (prezent, ogromne zakoskoczenie, Gargaś od dawna była na mojej liście do kupienia)
7. Kobieta w lustrze, Eric-Emmanuel Schmitt (prezent, edycja limitowana z audiobookiem, przepiękne wydanie w twardej oprawie)


8. Klara i półmrok, Jose Carlos Somoza (prezent, kolejne zaskoczenie, opowieść o żywych dziełach sztuki)
9. Lustra miasta, Elif Shafak (prezent, wspaniała pisarka, po przeczytaniu Pchlego pałacu, jej książki śniły mi się po nocach)
10. Czterdzieści zasad miłości, Elif Shafak (prezent)
11. Czarne mleko, Elif Shafak (prezent)
12. Bękart ze Stambułu, Elif Shafak (prezent)
13. Złodziejka książek, Markus Zusak (prezent, AAAA! twarda okładka, nie do zdobycia, Mikołaj musiał bić się o tę książkę na aukcji internetowej)
15. Posłaniec, Markus Zusak


16. Eve Green, Susan Fletcher (prezent od Magdalenardo)
17. O bibliotece, Umberto Eco (Allegro, 1 zł)
18. Chciałbym, żeby ktoś gdzieś na mnie czekał, Anna Gavalda (Allegro)
19. Matka Ryżu, Rani Manicka (Allegro, 5 zł)
20. Jednoroczna wdowa, John Irving (wymiana na lubimyczytac.pl)
21. Oczyszczenie, Sofi Oksanen (wymiana na lubimyczytac.pl)
22. Siedem pożarów mademoiselle, Esther Vilar (wymiana na lubimyczytac.pl)


Mam nadzieję, że Wy również dostaliście swoje wymarzone książki. Oglądacie, wąchacie, dotykacie i cieszycie się, jak dzieci, z buzią wypchaną kawałkiem ciasta. Życzę Wam spokojnych Świąt. Dużo uśmiechu, czułości, szczęścia.

61 komentarzy:

  1. Zazdroszczę "Kobiety w lustrze"
    Oj dużo tego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo prezentów, sama prawie nic nie kupiłam (świąteczne oszczędności), nadrobię w styczniu :)

      Usuń
  2. nr 8 jest i na mojej liście życzeń. Zapraszam na nowe wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  3. potrawy wigilijne iście ekstremalne jak dla mnie... to zwyczaje regionu czy rodziny?
    ależ zudne stosiki - nic nie mam, ale chętnie bym poczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzinne - jemy to, co sprawia nam przyjemność, nie przepadamy za mulistym karpiem ;)

      Usuń
  4. Somozę polecam, uwielbiam tę książkę, a Zusak zazdroszczę:P I bardzo chciałabym w całości zobaczyć to łoże w stylu art deco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się na myśl o Somozie, ta książka zapowiada się doskonale :) Łoże to temat ekstremalny, nie jestem pewna czy zmieści się w kadrze, jest szerokie na dwa metry....;)

      Usuń
  5. Ależ bogaty Mikołaj u Ciebie był :) Ja zawsze książkowe prezenty kupuję sobie sama bo rodzina nie orientuje się co już czytałam, a co już mam. Czytałam "Złodziejkę książek" i "Bękarta ze Stambułu" - świetne książki, "Jednoroczna wdowa" i "Siedem pożarów..." również mi się podobały. Życzę Ci kochana dużo czasu na czytanie w święta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej rodzinie prezenty kupuje się już kilka miesięcy przed Wigilią - każdy chce sprawić drugiej osobie maksimum przyjemności :) Cieszę się na Twoje słowa - już nie mogę doczekać się, aż przeczytam wszystkie te książki :)

      Usuń
  6. Śliczne książki dostałaś, mam nadzieję, że ich lektura sprawi Ci wiele radości :) A potrawy faktycznie niezwyczajne :) ja o wiele mniej książek znalazłam pod choinką ale i tak się bardzo cieszę, niebawem się również nimi pochwalę na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałam się takiej ilości książek - Mikołaj był bardzo hojny w tym roku :) Najchętniej do zamknęłabym się w domu i czytała wszystkie te książki po kolei...

      Usuń
  7. Czytałam "Kobietę w lustrze". Bardzo fajna książka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jeszcze bardziej cieszę się na myśl o tej książce :)

      Usuń
  8. Widzę, że Mikołaj Cię nie zawiódł :)
    Piękne prezenty, których widok aż cieszy oko, szczególnie podobnych do nas moli książkowych ;)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ja, mól książkowy jestem zachwycona i wniebowzięta :)

      Usuń
  9. Jakie piękne prezenty! Zwłaszcza drugi stosik. Ale Ci zazdroszczę, no! :)
    Mój Mikołaj także trafił w mój gust, choć skromniej, niż Twój :)
    Przyjemnych lektur życzę kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój również stanął na wysokości zadania - książki oczarowały mnie i podsyciły mój apetyt na czytanie :)

      Usuń
  10. Smakowite stosiki. Chętnie zobaczyłabym na swojej półce takie ładne wydanie "Kobiety w lustrze". I czekam na recenzję "Oczyszczenia", bo planuję przeczytać ;) No i wypadałoby się zapoznać z Shafak skoro polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w swoim czasie, cieszę się, że zainteresowały Cię moje książki :)

      Usuń
  11. Piękne te stosiki :) Sama planuję przeczytać "Złodziejkę książek", czeka na mojej półce od dawien dawna. Miłej lektury :) Tak poza tym to pierwszy raz spotykam się z takim menu na wigilię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, moja rodzina jest bardzo zwariowana. Te potrawy to jeszcze nic ;)

      Usuń
  12. same ciekawe tytuły :) zazdroszczę Elif Shafak i jestem ciekawa "oliwkowej" serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwkowa seria jest cudowna! Po pierwszej części wiem, że kolejne podbiją moje serce. Wspaniała historia w niezwykłej oprawie :)

      Usuń
  13. Jeju, to wszystko pod choinką. Wspaniale!
    U mnie stosik zbiorowy, czyli co wszyscy członkowie rodziny dostali papierowego.
    A jeśli idzie o kulinaria, najważniejsze, żeby każdy miał, to co lubi, a nie to, co wypada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, oto chodzi! Nigdy nie zastanawialiśmy się nad potrawami typowo wigilijnymi. Tradycja tradycją, ale liczą się upodobania :)

      Usuń
  14. Cudowne prezenty, gratuluję tylu ciekawych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo bogaty był u ciebie w tym roku Mikołaja. U mnie było nieco skromniej, ale również jestem zadowolona ze swoich prezentów.
    Ciekawe tytuły. Szczególnie chciałabym poznać ,,Siedem pożarów mademoiselle'', choć inne także intrygują.
    Przyjemnego czytania zatem życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - książki dostałam od trzech najważniejszych dla mnie osób- mamy, siostry i ukochanego. Nikt inny nie kupuje mi książek, bo każdy gość jest przerażony moimi uginającymi się pod tonami papieru regałami. ;)

      Usuń
  16. Ojej wspaniałe książki Mikołaj Ci przyniósł :) Bardzo intryguje mnie cała Oliwkowa Seria, z pewnością w końcu ją przeczytam! I jak najbardziej popieram takie niezwyczajne potrawy świąteczne, bo wiem, że mi samej z wigilijnego stołu smakuje tylko barszcz z uszkami...
    Czekam na recenzje i życzę Ci przyjemnego czytania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, polecam Ci książki Drinkwater - to mądre opowieści o cudownym życiu, które każdy z nas może zbudować sobie na wymarzonym skrawku ziemi. Ja również zajadam się barszczem, a reszty nie trawię - obalam schematy i wszystkie święta spędzam po swojemu :)

      Usuń
  17. NIESAMOWITY STOS :))
    Najbardziej zazdroszczę "Złodziejki książek" w twardej oprawie ;) To wspaniała książka :) I oliwkowej serii także ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twarda oprawa to jest to! Podobno nie do kupienia, więc tym bardziej doceniam wysiłki Mikołaja :)

      Usuń
  18. Noooo, trochę tego dostałaś :) Ja tylko dwie :)
    A co to za oliwkowa seria? Pierwszy raz widzę te książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga, oliwkowa seria to na poły autobiograficzna, na poły fikcyjna powieść Drinkwater, w której autorka opisuje swoje perypetie związane z zakupem posiadłości w Prowansji. Cudowne książki, niebanalne historie i świetny język autorki :)

      Usuń
    2. Rozejrzę się w bibliotece w takim razie :)

      Usuń
  19. Gratuluję:) Prezenty cudne.
    Chętnie bym spróbowała kremu brokułowego z grzankami czosnkowymi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis można znaleźć w Internecie, polecam serdecznie, najlepsze z serkiem topionym :)

      Usuń
  20. z powyższych mam i właśnie czytam "W plątaninie uczuć", jednak przez te święta trudno znaleźć czas na czytanie :)
    Gratuluję wszystkich prezentów, nabytków - jest czego pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, ja mam tak samo! Dopiero wieczorem wpadam do domu i łapię książki, ale nie mam już siły na czytanie, padam do łóżka, jak zabita :)

      Usuń
  21. O rany jaki cudny widok!
    Oliwkowa seria i książka Pani Gargaś najlepsze :)
    Ja pod choinką znalazłam tylko dwie książki :(
    Na szczęście wśród nich jest moja upragniona "Lilka" Kalicińskiej.
    Ja czekam na promocję w Weltbildzie (od jutra) 3 książki + 1 za 1zł. Czekam też na zakupy z allegro i wygraną w Zbrodni w bibliotece :)
    Wtedy opublikuję cały stosik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, przecież wiadomo, że Ty masz za dużo książek i nikt już nie chce dokładac się do Twoich zbiorów :) Poszalałaś, nie możesz mieć pretensji! Widziałam dzisiaj tę promocję, ale mam zakaz kupowania książek do końca roku. :D

      Usuń
  22. Wow! Ileż prezentów książkowych! I to jakich! Ja w tym roku znalazłam wiele wspaniałych rzeczy pod choinką, ale książki jednak nie przeważały. Mam w każdym razie w końcu moich wymarzonych "Tyrmandów. Romans amerykański" i nie mogę się już doczekać, kiedy zacznę ich lekturę. Z niecierpliwością czekam również na Twoje recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga, ja dostałam przede wszystkim książki - dla mnie nie ma lepszego prezentu, ale nie obyło się bez innych rzeczy. Np. teraz spoglądam na nową narzutę na łóżko, którą dostałam od szwagierki - w końcu pościel nie straszy gości ;)

      Usuń
  23. O rany! Ależ musiałaś być grzeczna w tym roku ;)
    Stosy aż miło popatrzeć. Sama kompletuję Safak, dziś kupiłam w całkiem sensownej cenie "Czterdzieści zasad miłości" więc współdzielę z Tobą radość :)
    Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem raczej z tych niegrzecznych, ale potrafię udawać aniołka! :) Fani Shafak łączmy się!

      Usuń
  24. Ogrom literatury.Mam tylko Schmitta. Sporo interesujących pozycji zebrałaś, interesowałaby mnie Oliwkowa seria.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, sama jestem w szoku, że mam tak wspaniałą rodzinę :)

      Usuń
  25. Ojejuś, Posłańca bym Ci podkradła jak nic! Wspaniały stos @_@

    OdpowiedzUsuń
  26. Zazdroszczę takich zdobyczy... Jestem ogromnie ciekawa "Złodziejki książek", czekam z niecierpliwością na recenzję!

    OdpowiedzUsuń
  27. O kurde, jakie swietne książki zdobyłaś :) Na pewno będziesz miała co robić przez najbliższy czas XD Ja jakoś nie mam szczęścia do stosików, nawet jak coś się uzbiera, to potem i tak zaczynam iść własną drogą, bo tu coś nowego wpadnie, tu brak chęci na jakąś lekturą itd heh :3
    Bardzo podoba mi się twój blog. Przejrzałem kilka recenzji i fajny masz sposób pisania :D Będę cie obserwować xd A jeśli chcesz, to zapraszam do mnie ;p
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Gargaś jest cudowna. Mam nadzieję, że i Tobie przypadnie do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, nie mogę doczekać się spotkania z jej twórczością - notabene, piękna kobieta!

      Usuń
    2. Też na to zwróciłam uwagę :))

      Usuń
  29. Mmmm smakowitą miałaś wigilię. Mnie też udało się spróbować kilku nowych potraw, ale raczej z kręgu tych tradycyjnych.
    A prezenty książkowe to istne cuda. Przygarnęłabym chętnie Irvinga i Eco... a zaraz potem całą resztę:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem wniebowzięta, mam wspaniałą Mamę i Siostrę i Narzeczonego, dzięki którym moja biblioteka nabiera wartości :)

      Usuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.