22 grudnia 2012

Wyniki konkursu świątecznego! Uwaga, książki powędrują do...

Kochani, jestem padnięta. W tym roku Wigilia u mnie i latam po całym mieszkaniu, ogarniam, wycieram, układam. Jutro piekę i gotuję, ile się da, reszta w poniedziałek. W krzyżu mnie łamie, ale okna lśnią, podłogi błyszczą i wszędzie unosi się kwiatowo-chemiczny  zapach czystości. Dzisiaj nawet eksperymentowałam z przystrojeniem stroju, mam nadzieję, że będę mogła pokazać zdjęcie z Wigilii, to zobaczycie sami, czy mam zmysł estetyczny, czy nie. 

Dopiero teraz usiadłam wygodnie i jeszcze raz przeczytałam odpowiedzi na pytanie konkursowe. Niektóre z Was zachwyciły mnie opisami swoich drzewek. Poczułam atmosferę świąt, jak nigdy dotąd. Wybór był trudny, ale w końcu zdecydowałam się na drzewko najbardziej magiczne. Chciałabym takie zobaczyć. 

Książki i herbatkę wygrywa....
                                      
Uwaga!

Jesteście gotowi?

Na pewno?


Na pewno, na pewno, ale na sto procent?

W
y
g
r
y
w
a


Kochana, gratuluję! Poniżej pozwoliłam sobie przytoczyć wypowiedź Patki. Przekonajcie się sami, jak niesamowita wizja powstała w jej umyśle.

"Święta zawsze kojarzyły mi się z magią. Z czasem, kiedy wszystko może się zdarzyć, kiedy mogą się spełnić nawet te najgłębiej skryte, najmniej realne marzenia. Dlatego kiedy zamykam powieki a otwieram oczy wyobraźni, widzę wśród wirujących białych płatków śniegu najcudowniejszą choinkę jaką można sobie wyobrazić, lecz zarazem wydającą się pochodzić z zupełnie innego wymiaru. To co najbardziej rzuca się w oczy to jej rozmiar. Jest tak ogromna, że ledwie obejmuję ją wzrokiem. Muszę unieść wysoko głowę by spojrzeć na wieńczącą ją gwiazdę, której blask przyprawia mnie o zawrót głowy. Wokół masywnego pnia drzewa wznoszą się spiralne schodki wyglądające niczym droga do nieba. Gdy idę po nich, trzymając się blisko oszronionego pnia, zauważam, że delikatne igiełki choinki są zrobione z pięknego błyszczącego niebieskiego szkła. Wśród gałązek znajdują się okrągłe szklane lampiony w różnych odcieniach błękitu a w nich płoną najprawdziwsze kule ognia, których płomyki szkło barwi niebiańskim kolorem. Idąc w górę mam wrażenie, że spaceruję po nocnym niebie a gwiazdy wokół mnie wirują niemal tańczą w takt cichego pobrzękiwania szklanych dzwoneczków. I choć dopiero odkrywam tą dziwną galaktykę czuję się w niej jakby była moja własna. Gdy w końcu jestem na szczycie nie wierzę własnym oczom. Znajduję się w samym sercu gwiazdy wieńczącej to magiczne drzewko. Lecz jego światło nie razi mnie, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że wydobywa się spod mojej skóry. Pod moimi stopami piętrzą się paczuszki z prezentami. Cóż za niespodzianka, świat stanął do góry nogami, skoro paczki zamiast pod choinką znalazły się na jej szczycie. Lecz największą niespodzianką jest widok rozpościerający się przede mną. Mam wrażenie, że znalazłam się na szczycie świata. Widzę stąd wszystko. Wszystkie drogie mi miejsca. I wiem, że gwiazda, której w tej chwili jestem częścią , jest dla wszystkich na dole niczym latarnia morska dla marynarzy. Pomaga ratować nie wierzące w magię świąt, zagubione ludzkie dusze.
Ach… Szkoda, ze takie drzewko istnieje jedynie w mojej wyobraźni…"


19 komentarzy:

  1. Gratuluję wygranej! A Tobie życzę zdrowych i spokojnych Świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję, świetna praca! ;) A co do świat to u mnie jeszcze się nic nie zaczęło dziać, robić :D Ale życzę wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie napisane.Zasłużone wyróżnienie , gratuluję Patce.)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne drzewko... gratuluję wygranej :)
    Wszystkiego dobrego na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję! Cudowny prezent na święta. Jeszcze nigdy takiego nie dostałam.
    Wesołych Świąt wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  6. O, i nie udało mi się... :( Eh, szkoda, szkoda. Gratuluję Patce!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zasłużona wygrana, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję Patka:) Piękna wypowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje dla Patki! Świetny tekst :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje! Życzę mnóstwa książek pod choinką!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje!!! :)

    Kochana, życzę Tobie spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wspaniałych i wymarzonych prezentów pod choinką :* :* :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.