27 stycznia 2013

STOSIK (#17) - czyli zdobycze książkowe + zmiany


Kochani!

Wiem, że niedawno pokazywałam Wam moje zakupy i powinnam powstrzymać się przed zamieszczaniem kolejnego stosiku, ale nie mogłam się powstrzymać. Pod koniec tygodnia odwiedziłam moją bibliotekę i wypożyczyłam kilka książek. O tym za chwilę, na początek chciałabym podzielić się z Wami moją decyzją o wstąpieniu do Dyskusyjnego Klubu Książki. Długo myślałam nad plusami i minusami związanymi ze spotykaniem się twarzą w twarz z innymi czytelnikami i wygłaszaniem własnej opinii, której nie musiałabym się wstydzić. Nie mam problemu z mówieniem o uczuciach i chętnie dzielę się swoimi przemyśleniami, ale jeszcze nigdy nie dyskutowałam o książkach w szerszym gronie. Jest w tym coś uroczego, takie spotkania przy herbacie, w towarzystwie innych miłośników literatury - a co mi tam, zapisałam się. Moja radość jest ogromna, gdyż klub jest prowadzony przez moja ulubioną Panią Bibliotekarkę, która jest przemiłą i zawsze uśmiechniętą osobą. Najbliższe spotkanie: 13 luty. Otrzymałam lekturę do przeczytania: Obiecaj mi, Cobena - czyli coś, czego sama nie wybrałabym nigdy i cieszy mnie to, gdyż będę mogła wyjść z poczwarki, w której zamknęłam się wraz z powieściami obyczajowymi i psychologicznymi.

Do domu przyniosłam również Sercątko, gdyż podobała mi się poprzednia powieść Muller (recenzja tutaj). Muszę przyznać, że autorka potrafi namieszać w głowie i jej proza jest skomplikowana, ale również niezwykle wciągająca i przejmująca. Mimowolnie sięgnęłam po Kwietniową czarownicę, która ma być wisienką na torcie, doskonałym uwieńczeniem przygody z książkami Axelsson. Odwracając się od regału z prozą skandynawską, wpadłam prosto w ramiona powieści hiszpańskich i wybrałam Złudę - po przeczytaniu rekomandacji, której autorem jest Zafon, nic mi więcej nie potrzeba. Na sam koniec powędrowałam w kierunku regału z powieściami obyczajowymi i długo szukałam czegoś przyjemnego, lekkiego, co mogłoby być miłą odskocznią od śmiertnelnie poważnej Muller czy Axelsson - wybrałam Magiczna gondolę, bo uwielbiam Wenecję (do dzisiaj pamiętam mój referat, który wygłaszałam na studiach, to była wspaniała umysłowa podróż). 

Na koniec chciałabym Wam przedstawić nowy wygląd bloga. Ostatnio zaprojektowałam i stworzyłam szablon dla bloga JULIA ORZECH  - tak bardzo spodobała mi się praca z grafiką, iż wzięłam się do pracy nad własną witryną. Mam nadzieję, że nowa szata przypadnie Wam do gustu, chociaż wierzę, że liczy się coś więcej, niż suknia i buty.

54 komentarze:

  1. Świetny stosik. Ksiażek Cobena jeszcze nie czytałam ale może będę miała okazje ponieważ moja koleżanka go uwielbia. :) A na "Magiczną gondolę" już od dawna mam ochotę.
    Życzę miłego spotkania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie znam twórczości Cobena - jestem ciekawa, chociaż boję się, bo jestem wymagającym czytelnikiem i dla mnie liczą się słowa, nie fabuła.

      Usuń
  2. Gratuluję odważnej decyzji wstąpienia do Klubu :) Mnie się ostatnio marzy prowadzenie czegoś w tym stylu.
    Ładny dizajn! Choć ja byłam bardzo zauroczona poprzednim.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja również uważam, że decyzja o uczestnictwie w spotkaniach klubowych wymaga odwagi, będę musiała nauczyć się rozmawiać o książkach :)

      Usuń
  3. Czytałam tylko "Złudę", ta rekomendacja Zafona mnie zachęciła, ale szczerze, to książka mnie rozczarowała.
    Klub dyskusyjny to całkiem sympatyczna sprawa, kawa + ciastko i można rozmawiać o książkach :)
    Grafika podoba mi się, w ogóle podziwiam, że umiesz tworzyć szablony, bo ja jestem antytalencie, jeśli chodzi o html :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że "Złuda" nie sprawiła Ci przyjemności, jestem ciekawa mojej reakcji. Nie mam umiejętności związanych z tworzeniem szablonów - wszystkie istotne komendy znajduję w sieci oraz korzystam z wielu kreatorów graficznych :)

      Usuń
  4. Czytałam "Obiecaj mi" - dość dobra książka;) No i na "Magiczną gondolę" mam ochootę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę, że umiesz tworzyć takie wspaniałe szablony. Czy to bardzo trudne? Od dawna marzę o zmianie na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, to proste, tylko żmudne zajęcie - wymaga cierpliwości, zawsze możesz do mnie napisać, chętnie pomogę Ci w dokoniu zmian :)

      Usuń
  6. Tytuły zachęcające. Nowa szata intryguje swa prostotą.
    Zazdroszczę umiejętności.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale jak już pisałam, to kwestia czasu i cierpliwości :)

      Usuń
  7. "Obiecaj mi" mam w planach w najbliższym czasie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, wymienimy poglądy na gorąco :)

      Usuń
  8. Jestem klubowiczką od prawie 2 lat i bardzo, bardzo pokochałam nasz Klub:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ja również pokocham spotkania w moim klubie :)

      Usuń
  9. Czytałam tę książkę Cobena, ale przyznam szczerze, że nie bardzo pamiętam fabułę. Ciekawa jestem jak będzie Ci się podobało na spotkaniach klubu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że książki tego typu są do siebie podobne i ciężko zapamiętać ich treść - mimo wszystko to fajna odmiana :)

      Usuń
  10. Teraz nie wiem, który nagłówek podobał mi się bardziej - poprzedni czy obecny. Oba są świetne:)
    Jeśli chodzi o Hertę Muller, jeszcze nie zapoznawałam się z jej książkami, ale pamiętam, pod jakim wrażeniem byłam po przeczytaniu wywiadu z nią, przeprowadziła go Angelika Kuźniak.
    "Magiczna gondola" również jest moim celem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muller to wspaniała osoba, pisze o prozaicznych sprawach, ale jest w tym ogromna dawka uczuć, niczym w poezji. Cieszę się, że moje nagłówki przypadły Ci do gustu, starałam się, jak mogłam :)

      Usuń
  11. Nowy wygląd bloga bardzo mi się podoba! Masz zdolności :) Od dawna mnie kusi żeby zapisać się do mojego lokalnego DKK, ale jeszcze się nie odważyłam. Stosik zacny, Cobena być może czytałam - nie pamiętam bo jego powieści są dość podobne. Ciekawa jestem Twojej opinii na temat "Złudy", która od lat stoi na mojej półce i jeszcze się nie doczekała na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto wyjść poza "bezpieczny" krąg, jaki mamy tutaj, na blogach i posłuchać opinii płynących prosto z ust :)

      Usuń
  12. Mam na półcę "Magiczną gondolę", podobno dobra, więc zobaczymy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również spotkałam się z pozytywnymi opiniami, dlatego ją przygarnęłam :)

      Usuń
  13. bardzo fajna akcja z tym klubem, szkoda, że w moim miasteczku nie ma czegoś takiego
    a z książek widocznych w stosiku chętnie podebrałabym "Magiczną gondolę" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale mam nadzieję, że to się zmieni i Ty również będziesz mogła prowadizć dyskusje na temat książek :)

      Usuń
  14. Nie czytałam żadnej z nich, choć zazdroszczę "Magicznej gondoli"! :)
    A szata bardzo ładna. Widzę, że styczeń to dla nas czas na zmiany szablonów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nowy rok działa mobilizująco (chociaż u mnie styczeń nie wygląda najlepiej) ;)

      Usuń
  15. Super, że zapisałaś się do klubu dyskusyjnego. To musi być bardzo rozwijające doświadczenie. Sama chciałabym z kimś (w większym gronie) porozmawiać np. o "Kwiatach na poddaszu".
    Coben to mój ulubiony autor kryminałów, więc cieszę się, że go "poznasz" :)
    O "Sercątku coś gdzieś słyszałam... ale nie pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, wspominałaś kiedyś, że chciałabyś poprowadzić taki klub w swojej bibliotece - nic nie stoi na przeszkodzie! :)

      Usuń
  16. jak czytałam Twój post to od razu pomyślałam sobie, o sobie, bo ja zawsze idę do biblioteki tylko oddać książki, po czym wychodzę z ich naręczem pod pachą;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, czego nie rozumiem - jesteśmy uzależnione od czytania!

      Usuń
  17. Ach zapomniałam, jestem bardzo ciekawa Twojej opinii "Lodowej pułapki".

    OdpowiedzUsuń
  18. Oczywiście bardzo popieram wszelkie zmiany i sama często takowe zaprowadzam na swoim blogu, więc cieszę się widząc, że i Ciebie wciągnęła zabawa z grafiką! Nie czytałam nic z powyższego stosiku, ale chętnie poznam Twoją opinię na temat tych książek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię zmiany, nie przepadam za monotonią, ten szablon na pewno nie zostanie ze mną na dłużej, niż dwa miesiące.

      Usuń
  19. Kochana, nie dziwię się, że zapragnęłaś pochwalić się nowymi zdobyczami bibliotecznymi. Są świetne i chętnie zapoznałabym się z nimi, szczególnie jeśli chodzi o "Sercątko", "Kwietniową czarownicę" i "Magiczną gondolę".
    Kochana, nie wiedziałam, że zajmujesz się grafiką! Ja kiedyś tworzyłam szablony i dobrze mi to szło, a teraz (po kilku latach) musiałabym znowu przypomnieć sobie język HTML. Co do zmian - widzę, że wiele osób zdecydowało się na zmiany wyglądu swojego bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeciez Twój blog jest piękny, nie potrzebujesz żadnych zmian :) Ja również jestem zadowolona z moich zdobyczy, wszystko mnie ciekawi :)

      Usuń
  20. ,Magiczną gondolę" czytałam, świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny pomysł z tym klubem, choć faktycznie wymaga odwagi. Gratuluję umiejętności komputerowych. Ja jestem w tym temacie "zielona". Chyba się zapiszę do Ciebie na kurs:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłabym dobrą nauczycielką, bo sama niewiele umiem, ale mogę Ci pomóc, jeśli chciałabyś dokonać zmian na swoim blogu :)

      Usuń
  22. Właśnie będę czytać "Magiczną"
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Coben <3 Reszty nie kojarzę, ale miłego czytania życzę :) Pozdrawiam :) zapraszam do mnie na: ja-ksiazkoholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Karola! Tak się cieszę, że i ty zdecydowałaś się na dyskusyjny klub. Dobrze, że debiutujemy razem:) Będziemy mogły wymieniać wrażenia. Ja właśnie czytam pierwszą klubową lekturę "Dojczland" A. Stasiuka.
    Widzę, że wciągnęła cię praca grafika:) I bardzo dobrze, bo świetni ci to wychodzi wiesz?
    Twoje zdobycze biblioteczne są dla mnie tajemnicą, gdyż nie znam żadnej z książek. Tym bardziej cieszę się, że o nich napiszesz. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martusia, niedługo napiszę Ci więcej o moim klubie, czekam na pierwsze spotkanie, żeby wyrobić własną opinię :)

      Usuń
  25. "Magiczna gondola" jest świetna.Książkę szczerze polecam:):)Dla każdej kobiety w każdym wieku.Wątek kryminalny+ fantastyczny+ miłość, czego chcieć więcej...Ogólnie zapoczątkowała u mnie cykl książek"weneckich":
    - "Tajemnice Wenecji 1"
    -"Spisek w Wenecji",
    -"Co się zdarzyło w Wenecji", miłej lektury, pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Widzę, że Wenecja przypadła Ci do gustu - ja również jestem fanką miasta na wodzie. Polecam "Carnevale" - cudowna książka o Casanovie z Wenecją w tle :)

      Usuń
  26. Podoba mi się twój nagłówek i wielkie brawa za niezwykłą inwencje twórczą.
    Gratuluje również zapisu do Klubu Dyskusyjnego Książki. Mam nadzieję, że przyjemnie spędzić czas na tych spotkaniach.
    Ciekawe nabytki. Sama z chęcią bym przeczytała ,,Obiecaj mi'' oraz ,,Magiczną gondolę''.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałabym, żeby przystąpienie do klubu okazało się strzałem w dziesiątkę! Dziękuję za słowa otuchy :)

      Usuń
  27. szablon idealny! czysty,przejrzysty, taki jaki sama chciałabym mieć, ale graficznie beztalencie jestem straszne (co widać na blogu).
    ze stosiku Twojego kojarzę tylko Cobena- i gorąco go polecam, co prawda tej pozycji jeszcze nie czytałam, ale w przypadku tego autora podobało mi się wszystko co wpadło mi w ręce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement - ja również nie mam talentu, ale postawiłam sobie za cel zmiany na blogu i długo szukałam w sieci tutoriali :)

      Usuń
  28. Jestem ciekawa Twojej opinii na temat Cobena:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Od dawna mam ochotę na "MAgiczną gondolę", a Coben gości na półkach u mnie w domu, ale jakoś nigdy jeszcze się z nim nie zaprzyjaźniłam.
    Co do wyglądu bloga.. jej.. dlaczego wszyscy mają takie świetne szablony.. tylko mi jakoś nie idzie stworzenie czegoś takiego? :D
    Świetnie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  30. Zmiany na blogu jak najbardziej mi się podobają :) I BARDZO mi się podoba twój avatarek :)
    Myślę, że Twoje wstąpienie do klubu to świetna decyzja. Z pewnością będzie to dla Ciebie ciekawe doświadczenie :)

    Miłego czytania!

    P.S. "Obfite piersi, pełne biodra" Mo Yana już przeczytałam. Pisałaś u mnie, że masz ochotę na jego powieści, ale się obawiasz. Ja powiem tylko, że... jestem zachwycona! Ta książka ma w sobie coś niesamowitego, coś co nie pozwalało mi się od niej oderwać nawet na chwilę. Kochana, polecam Ci ją z czystym sumieniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, dziękuję Ci za informację o książce Yana - nie ma dla mnie lepszej rekomendacji i pozostaje mi tylko poszukać tej powieści w bibliotece :) Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.