8 lutego 2013

STOSIK (#18) - czyli zdobycze książkowe LUTY 2013 + niespodzianka

Kochani!

Luty to miał być spokojny miesiąc, w planach miałam dwie, może trzy powieści...Oczywiście nie mamy nawet połowy miesiąca, a ja już uzbierałam kilkanaście książek. Tym razem nie przyznaję się do winy, bo duża część to prezent od kochanej Madzi (Magdalenardo). Madzia to Anioł, nie człowiek. Zgodziła się zrobić zakupy w moim imieniu w zaprzyjaźnionej księgarni, gdzie zakupiła mi sześć książek, każda za 2 złote. Dzisiaj odebrałam paczkę z rąk listonosza i ugięły się pode mną ręce - myślę sobie "ciężkie te książki" - rozrywam karton, a tam 11 książek! Madzia "dorzuciła" kilka pozycji, które mogłyby mi się podobać. Oprócz tego znalazłam kilka herbat i gorącą czekoladę. 

Madziu, dziękuję Ci, nie zasłużyłam na to wszystko!

Na koniec stycznia zrobiłam zakupy na stronie Znaku, gdzie trwała wspaniała promocja (50% taniej). Zdobyłam Nurowską, o której marzyłam od dawna oraz Smith (wspaniałe wydanie w zintegrowanej oprawie) i kilka innych, ciekawych pozycji. Pyszności, cudeńka, cieszą oczy i serce. 


1. Drzwi do piekła - Maria Nurowska
2. Dom na krawędzi - Maria Nurowska
3. Dziewczyna z portretu - David Ebershoff
4. Dziewczyna w błękitnej sukience - Gavnor Arnold
5. Stan zdumienia - Ann Patchett
6. Białe zęby - Zadie Smith


7. Świetlista dolina - Terry Kay (moje zamówienie, które zrealizowała Madzia)
8. Ukryte prawdy - Elsebeth Egholm (jw.)
9. Jedyna wolność - Marina Mayoral (jw.)
10. Statek z papieru - Scott Spencer (jw.)
11. Gwiazda mórz - Joseph O'Connor (jw.)
12. Synowie - Pearl S. Buck (jw., druga część trylogii chińskiej, muszę skompletować pozostałe)
13. Gdzieś na Południu - William Kowalski (prezent od Madzi)
14. Potęga huraganu - Paul Quarrington (jw.)
15. Kazirodztwo - Christine Angot (jw.)
16. Guzik Puszkina - Serena Vitale (jw.)
17. Zabiorę cię ze sobą - Niccolo Ammaniti (jw.)

Regały skrzypią, półki gną się, a ja siedzę na fotelu i uśmiecham się do książek!

60 komentarzy:

  1. Też chcę Nurowską strasznie mnie ciekawią oba jej tytuły. Uwielbiam te wasze stosiki są zawsze takie różnorodne . Za każdym razem znajduję w nich coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam stosiki - są dla mnie ogromną inspiracją :)

      Usuń
  2. Szaleństwo książkowe, nie ma to jak dobra paczka :-)

    Znak zrobił niezłą promocję, też miałam ochotę na małe zakupy, ale wyszło jak wyszło. Z Twojego stosiku szczególnie mocno interesuje mnie "Dziewczyna w błękitnej sukience" i "Dziewczyna z portretu". "Stan zdumienia" czytałam i niestety książka nie przypadła mi do gustu.

    Muza też ma niezłe tytuły, życzę udanej lektury :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cieszę się z każdej książki, a Znak wyszedł z bardzo ciekawą inicjatywą, takich promocji powinno być więcej :)

      Usuń
  3. Dobrze mieć taką dobrą duszyczkę :) Książki oczywiście pierwsza klasa, jak zwykle dużo i jak zwykle same wspaniałe tytuły. Jestem niesamowicie ciekawa Twoich wrażeń po Zadie Smith. Sama próbowałam kiedyś czytać "Białe zęby", ale coś mnie zniechęciło. Wiem jednak, że to ważna i interesująca książka, dlatego myślę, żeby kiedyś jeszcze do niej wrócić. Pozdrowienia i miłej lektury Karolinko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, nie mogę wypowiedzieć się na temat twórczości Smith, bo to pierwsza książka, która zawędrowała za mój próg. Nie planowałam zakupu tylu książek, ale wokół jest mnóstwo okazji i nie umiem się powstrzymać :)

      Usuń
  4. Piekne stosy, az sie serce raduje!
    Dziewczyna w błękitnej sukience, Stan zdumienia, Białe zęby, Jedyna wolność, Synowie, Zabiorę cię ze sobą - mieszkaja i na moich polkach. Oczywiscie nieprzeczytane. Bede wiec wypatrywac Twoich opinii.
    W najblizszych planach mam trylogie Buck, ktora juz bardzo dlugo czeka na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga, w takim razie ja również wypatruję Twoich recenzji i cieszę się, że mamy podobny gust literacki :)

      Usuń
  5. zacne stosiki :)
    ja też zrobiłam zamówienie u Madzi :) tyle że jeszcze czekam na listę :)
    czytałam Wiatr ze wschodu wiatr z zachodu Pearl S. Buck nie wiem czy to część trylogii, ale ja się zawiodłam nie niej... jeśli mam ją jeszcze to chętnie oddam w chętne ręce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam duże oczekiwania wobec Buck - chciałabym poznać jej punkt widzenia i poczuć atmosferę Chin :)

      Usuń
  6. Jestem bardzo ciekawa "Stanu zdumienia". Widzę, że tutaj Muza zdecydowanie zdominowała stosik ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełny przypadek, ale masz rację, dużo tutaj Muzy :)

      Usuń
  7. Mam tylko pierwszą część Nurowskiej, a drugą pożyczyłam z biblioteki ale jeszcze nie zabrałam się do czytania.)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile pozycji!
    "Ukryte wady" powinny Ci się spodobać. :)
    Ja próbuję znaleźć po promocji drugi tom Nurowskiej, ale w twardej oprawie. Pierwszy mam w twardej to i drugi wypada ;)
    Przyjemnego czytania! I wiesz co? Zazdroszczę Ci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci powodzenia w trakcie poszukiwań Nurowskiej w twardej oprawie, bo to rzadkość :)

      Usuń
  9. Ale cudo przydźwigałaś :) Ja się w przez ostatnich kilka tygodni wstrzymywałam z kupowaniem książek - raz, że nie ma już miejsca na półkach, a dwa to, że nie bardzo mam czas czytać :/ Jedyny wyjątek poczyniłam dla "To" Stephena Kinga, które już dawno chciałam sobie kupić,a było w promocyjnej cenie :) Z Twojego stosiku czytałam "Ukryte wady", ale niestety niewiele pamiętam z lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga, znam to z autopsji - nie mam czasu, ani miejsca, ale mimo wszystko kupuję i gromadzę :)

      Usuń
  10. Nurowską chętnie bym przygarnęła. Niebawem opublikuje mój stosik, zwariowałam totalnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już widziałam, zgadzam się z Tobą, zwariowałaś, ale pozytywnie :)

      Usuń
  11. Oj jak Ci zazdroszczę;) A Dziewczyny z portretu najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Marię Nurowską dlatego w pierwszej kolejności sięgnęłabym po jej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo kusisz, a ja nie mogę się zdecydować :)

      Usuń
  13. Ojej ile cudeniek:) Nurowską uwielbiam. Mam za sobą kilka jej książek i wszystkie mile wspominam. "Drzwi do piekła" od dawna mi się marzą i bardzo się cieszę, bo będę czytać tę książkę w ramach DKK:) Karolko, szkoda, że nie wiedziałam, że chcesz przeczytać "Dziewczynę z portretu". Wygrałam ją w październiku w konkursie magazynu Papermint, ale jeszcze nie przeczytałam. Jak zwykle ciekawi mnie też cała reszta twoich zdobyczy lutowych:) Czekam na recenzje. A Madzia jest wielka:)Pozdrawiam ciepluteńko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martusia, to nic, bardzo chciałam mieć własny egzemplarz "Dziewczyny z portretu" :) Ja jeszcze nie wiem, co będziemy czytać przez kolejne miesiące w DKK, ale jutro moje pierwsze spotkanie i być może dowiem się wszystkiego :)

      Usuń
  14. Ja z chęci ukradłabym ci Nurowską, będę czekać na recenzję
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oddam, ale chętnie pożyczę. Recenzja na pewno będzie :)

      Usuń
  15. Świetne zdobycze. Od jakiegoś czasu chodzi za mną Zadie Smith. A i Nurowską też bym chętnie przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to ogromna radość - Nurowska nęciła mnie od dawna :)

      Usuń
  16. Fantastyczne nabytki! Podebrałabym i te ze Znaku, i te od Magdaleny, która rzeczywiście musi być Aniołem. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No to teraz nie pozostaje nic innego jak czytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że czas tak szybko płynie :)

      Usuń
  18. Jestem pod dużym wrażeniem twojego stosu. Tylko pozazdrościć i cieszę się, że masz taką dobrą przyjaciółkę, która pomogła ci w potrzebie:-)
    Przyjemnego czytania życzę i miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, Madzia do Dobra Dusza, zawsze skora do pomocy, jestem jej bardzo wdzięczna :)

      Usuń
  19. Piękny stosik więcej niz połowę książek chętnie bym ci zabrała.

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Ja również cieszę się, jak dziecko :)

      Usuń
  21. Można wiedzieć co to za księgarnia, w której królują tak bajeczne ceny? :) Aż mi się oczy zaświeciły na widok tego stosu, zwłaszcza że znalazłam w nim kilka tytułów również dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pytanie do Madzi, ja tylko złożyłam zamówienie :)

      Usuń
  22. Pokaźny stosik! Świetne pozycje, życzę przyjemnego czytania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na pewno miło spędzę czas z książkami :)

      Usuń
  23. Ogromnie zazdroszczę stosików! Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zadie Smith była świetna. Ja od razu po "Białych zębach" zakupiłam "O pięknie". Tylko jeszcze nie miałam okazji przeczytać hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuję, że ja również ulegnę urokowi Smith - tematyka wspaniała.

      Usuń
  25. Wspaniałe stosy:) Większości książek niestety nie kojarzę, dlatego czekam na Twoje recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, recenzje na pewno pojawią się w przyszłości :)

      Usuń
  26. Też mnie kusiła promocja wydawnictwa Znak, ale jakimś cudem nie uległam. Z Twojego stosu chętnie przeczytałabym "Stan zdumienia" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też powinnam być silna, ale nie jestem i przyznaję się do tego bez bicia :)

      Usuń
  27. Dużo fajnego czytania, ale znam niewielu autorów z tych stosików;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, ale w tym właśnie jest magia, żeby sięgać po nieznane :)

      Usuń
  28. Odpowiedzi
    1. Prawda? Nie mogę się napatrzeć :)

      Usuń
  29. W obliczu takich promocji żal nie złamać postanowienia :) Ja też siadam na fotelu i uśmiecham się do książek. Z początku myślałam, że to jakieś dziwactwo ale widzę, że ze mną wszystko w porządku ;)
    Przyjemnych lektur! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kinga, nic się nie martw, moja siostra ma tak samo, my, miłośnicy książek, musimy rozkoszować się ich widokiem :)

      Usuń
  30. Co tu dużo mówić - tylko czytać:) Świetne nabytki - zarówno te ze Znaku jak i te od Magdalenardo (parę tytułów sobie wyguglowałam, żeby wiedzieć o czym są). Obie książki Nurowskiej czytałam - druga część podobała mi się nawet bardziej niż pierwsza, zatem jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń:) Zresztą ja Nurowską uwielbiam - przeczytałam już z 9 jej książek... i na tym nie koniec. "Dziewczyna z portretu" - coś mi się obiło o uszy, że ma powstać taki film z Nicole Kidman w roli głównej. Zagadką jest dla mnie, gdzie Ty to wszystko mieścisz?? Musisz mieć chyba w domu bardzo dużo miejsca! Zatem przyjemnej lektury:)
    Miłego wieczorku, pozdrawiam ciepło,
    Anna

    PS. Co do książki "Norwegian Wood" to nie przypominam sobie, żeby panował tam jakikolwiek chaos, więc nie musisz się tego obawiać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Aniu

      Bardzo cieszę się na wieść, że Nurowska zachwyca, jeszcze bardziej mam ochotę rzucić się na je książki, jak wygłodniały pies na miskę z jedzeniem :)
      Aniu, nie mam nieograniczonej przestrzeni, ale wyposażyłam się w pojemne regały, na których mogę układać książki w dwóch rzędach, jakoś daję radę, ale zdaję sobie sprawę, że za 10 lat nie będę miałam miejsca na okruch chleba :)

      Cieszę się, że "Norwegian" nie jest chaotyczna, sięgnę po nią bez obaw!
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.