10 marca 2013

Sto książek, które zamierzam kupić - czyli lista marzeń

Kochani!
 
Pozazdrościłam Imani i postanowiłam podzielić się z Wami moją listą KSIĄŻEK DO KUPIENIA (tutaj trzeba być szczerym i napisać "dużą ilością list"), którą prowadzę od długiego czasu. Ciągle dodaję nowe książki, coś zmieniam, skreślam tytuły, które odnalazły drogę do mojego domu. Staram się kupować z głową (czasami mam napad głodu i wtedy nie panuję nad sobą), a lista książek ułatwia sprawę. Dzisiaj pokażę Wam część moich wymarzonych powieści, a innym razem postaram się uporządkować całą resztę.
 
 
Mam nadzieję, że ten post okaże się dla Was inspirujący. Kolejność przypadkowa :)
 

1. Dziewczyna z zapałkami, Anna Janko
2. Pokój, Emma Donoghue
3. Dryft, Karen Gillece
4. Saszeńka, Simon Montefiore
5. Dom ciszy, Orhan Pamuk
6. Chmurdalia, Joanna Bator
7. Piaskowa Góra, Joanna Bator
8. Szafa, Olga Tokarczuk
9. Gra na wielu bębenkach, Olga Tokarczuk
10. Spiżowy łabędź, Kaari Utrio
11. Zalotnice i wiedźmy, Joanna Miszczuk
12. Matki, żony, czarownice, Joanna Miszczuk
13. Niepamięć, Jolanta Kosowska
14. Zapomniany ogród, Kate Morton
15. Ostatni akt, Avery Ellis
16. Nasze rozstania, David Foenkinos
17. Za oknem cukierni, Sarah-Kate Lynch
18. Amandine, Marlena De Blasi
19. Pasja według św. Hanki, Anna Janko
20. Kobieta, którą porwał wiatr, Stephani Claus
 
 
 
21. Sekretna miłość Szekspira, Karen Harper
22. Skrywana przeszłość, Anna Birger
23. Prosektorium, Olga Paluchowska-Święcka
24. Podróż na liściu bazylii, Krzysztof Mazurek
25. Okruchy przeszłości, Rachel Hore
26. Lustro czasu, Anna Piega
27. Herbaciarnia Madelaine, Darien Gee
28. Florenckie lato, Judith Lennox
29. Dziedzictwo, Nina Bell
30. Dom na szczycie klifu, Hannah Richell
31. Chorwacka przystań, Anna Karpińska
32. A teraz śpij, Liane Moriarty
33. Hinduskie zaślubiny, Sharon Maas
34. Córka Magdy, Catrin Collier
35. Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki, Mario Vargas Llosa
36. Raj tuż za rogiem, Mario Vargas Llosa
37. W kleszczach lęku, Henry James
38. Złota czara, Henry James
39. Skrzydła gołębicy, Henry James
40. Woda dla słoni, Sara Gruen
 

 

41. Walka kotów, Eduardo Mendoza
42. Niewinność zagubiona w deszczu, Eduardo Mendoza
43. Wyspa niesłychana, Eduardo Mendoza
44. Miasto śniących książek, Walter Moers
45. Zbyt wiele szczęścia, Alice Munro
46. Taniec szczęśliwych dni, Alice Munro
47. Kocha, lubi, szanuje, Alice Munro
48. Za kogo ty się uważasz?, Alice Munro
49. Widok z Castle Rock, Alice Munro
50. Tajemnica Abigel, Magda Szabo
51. Morski trakt, Ursula K. Guin
52. Sekrety róż, Elizabeth Camden
53. Życie Pi, Yann Martel
54. Kiki van Beethoven, Eric-Emmanuel Schmitt
55. Wiek cudów, Karen Walker Thomspon
56. O pięknie, Zadie Smith
57. Łowca autografów, zadie Smith
58. Niezwykła wędrówka Harolda Fry, Rachel Joyce
59. Dziewczyna, która pływała z delfinami, Sabina Berman
60. Cesarzowa, Pearl S. Buck
 
 
61. Ucieczka Andromedy, Joauquin Borrell
62. Tajemnica Botticellego, Marina Fiorato
63. Wojna opiumowa, Jose Freches
64. Księżycowy kamień, Jose Freches
65. Wyspa na krańcu czasu, Javier Gonzalez
66. Milczący zamek, Kate Morton
67. Powiedz mi, kim jestem, Julia Navarro
68. Klucz uniwersalny, Agustin Sanchez Vidal
69. Tajny dziennik, Sebastian Barry
70. Guernica, Dave Boling
71. Aniołowie zniszczenia, Kate Donohue
72. Powrót, Victoria Hislop
73. Prawiek i inne czasy, Olga Tokarczuk
74. Kochanica Francuza, John Fowles
75. Sezon na winobranie, Patricia Atkinson
76. W dojrzewającym słońcu, Patricia Atkinson
77. Wyznaję, Jaume Cabre
78. Tysiąc dni w Toskanii, Marlena De Blasi
79. Tysiąc dni w Wenecji, Marlena De Blasi
80. Tysiąc dni w Orvieto, Marlena De Blasi



81. Tamtego lata na Sycylii, Marlena De Blasi
82. Poradnik pozytywnego myślenia, Matthew Quick
83. Podróż do miasta świateł, Małgorzata Gutowska-Adamczyk
84. Dziewczyna z poczty, Stefan Zweig
85. Córki gór, Anna Jorgensdotte
86. Czarodziejska góra, Thomas Mann
87. Przewrotność dobra, Jolanta Kwiatkowska
88. Błędne siostry, Renata L. Górska
89. Myszy i ludzie, John Steinbeck
90. Na wschód od Edenu, John Steinbeck
91. Grona gniewu, John Steinbeck
92. Szkarłatny płatek i biały, Michel Faber
93. Świnia w Prowansji, Georgeanne Brennan
94. W miasteczku długowieczności, Tracey Lawson
95. Język baklawy, Diana Abu-Jaber
96. Brudna robota, Kristin Kimball
97. Siomga, Michał Petryk
98. Pałac kobiet, Pearl S. Buck
99. Ukryty kwiat, Pearl S. Buck
100. W stronę życia, Pearl S. Buck

UFF!

Teraz tylko muszę wygrać na loterii, albo...nauczyć się cierpliwości i sukcesywnie nabywać nowe książki :)

36 komentarzy:

  1. Będę musiała zrobić coś podobnego, a potem rozdać kilku osobom - będą mieli prezenty na kilka lat z głowy :)

    serdecznie zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odnalazłam kilkanaście tytułów, które są i na mojej liście. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wstyd... nie czytałam żadnej z powyższych pozycji :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała lista, mam kilka z wymienionych pozycji:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne zestawienie! Dobry pomysł stworzyć sobie taką listę i sukcesywnie skreślać z niej kolejne pozycje ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Troszkę tych marzeń masz ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Karolcia brawa za wytrwałość w tworzeniu posta - pisaniu tytułów i wyszukiwania zdjęć :)
    Dużo z Twoich "zachcianek" pokrywa się z moimi: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 16, 18, 19, 24, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 52, 59, 67, 69, 72, 74, 76, 78, 79, 80, 81, 83, 85!
    17 i 40 mam
    50 czytałam, ale chcę mieć też na własność (tylko poszukuję wydania z 1998 roku w twardej oprawie :) - tak z sentymentu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, bardzo cieszy mnie fakt, że interesują nas podobne książki :)

      Usuń
  8. Gdybym pisała takiego posta, z pewnością znalazłoby się na niej sporo tych książek, które Ty wytypowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. 3/4 Twojej listy to moja lista! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, ale lista! Zgodzę się z komentarzem Antyśki - 3/4 książek na Twojej liście równie dobrze mogłoby znaleźć się na mojej! Niektóre z pozycji, które wymieniłaś znam, a większość bardzo chciałabym przeczytać. Tylko miałabym wątpliwości co do tego H. Jamesa... Po "Opowiadaniach nowojorskich" nic nie zmusi mnie do czytania jego książek.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł! Mnie nie wystarczyłoby chyba cierpliwości z wyszukiwaniem zdjęć itp :P Kilka książek z Twojej listy czytałam, a kilka nawet mam :) Widzę tu sporo pozycji, które chętnie bym przygarnęła.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnóstwo powieści, które mam w planach. W takim razie życzę Ci, abyś wygrała na loterii! =*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, życzę Tobie tego samego :)

      Usuń
  13. Ojej, dzięki Tobie dowiedziałam się, że "Poradnik pozytywnego myślenia" jest oparty na książce! Filmu też jeszcze nie oglądałam, ale może to znak, że od książki powinnam zacząć ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy te wszystkie książki są również "do przeczytania"? czy niektóre z nich miałaś okazję już czytać np. zostały wypożyczone z biblioteki i teraz po prostu chciałabyś je na półce? Bo ja na przykład, mam mnóóóstwo takich książek, które mimo, że już czytałam, bardzo chciałabym mieć w domowej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pod wpływem tych wszystkich list w końcu może i ja wreszcie policzę ile mam książek na swoich kilkunastu kartkach zapisanych maczkiem. A przez Ciebie moje listy znów się rozrosną, bo prezentujesz bardzo interesujące książki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowna lista :) Jeśli chciałabyś wykreślić ze swojej listy dwie ksiązki,to napisz do mnie, coś sie znajdzie dla Ciebie :) uam20@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Podeślij mi na maila swój adres to Błedne siostry Ci wyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kurczę szkoda, że już nie mam "Tajemnicy Abigail" , bo bym Ci podesłała :(
    A niektóre czytałam , ale niestety miałam z biblioteki.
    Numer 2, 18,, 35, 53, 83 mogę Ci załatwić, ale w formie audiobooku. Jakbyś chciała pisz.

    Widzisz jaki pech, właśnie miałam dostać "Wyznaję", ale ktoś mi "zwinął sprzed nosa.

    Czytałam te: 12 (fajna), 17 (nie przypadła mi do gustu), 18 (wzruszająca), 24 (zwyczajna, nawet na blogu jest opinia), 28 (nie dotarłam do końca) , 35 (kocham , uwielbiam) 43 (inna, zaskakująca), 50 (recenzja), 79 (bogata w aspekty kulinarne),

    A te przeczytam, bo są w mojej bibliotece : 2,10,11,25,27,30,34,36,53,54,59,66,75,76,78,80,81,88

    pozdrawam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo wyczerpujący komentarz - otworzyłam pliki z książkami i prześledziłam wszystkie numery zgodnie z Twoją wypowiedzią :) Super! Cieszy mnie każde słowo i zacieram rączki na myśl o lekturze!

      Usuń
  19. Wspaniala lista. Z tych 100 pozycji 35 mam lub czytalam, na reszte nie mam jakiegos wiekszego parcia, ale kto wie? Listy przeciez zyja i ciagle sie przeksztacaja:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hmm może też spiszę taką listę? Może ograniczy to powroty z księgarni z nieplanowanymi książkami i ponownymi wyprawami po te zaplanowane? :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Kilka książek z Twojej listy znajduje się również na mojej 'liście marzeń', między innymi: ' Na wschód od Edenu', (bo 'Grona gniewu' tego autora były świetne), 'Córki gór', 'Piaskowa Góra', 'Chmurdalia'. Moja lista wciąż jest otwarta i niemal każdego dnia znajduję, przeważnie na blogach, kolejne interesujące pozycje do natychmiastowego przeczytania. Ach, ten nałóg ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Powiem Ci, że ja też robię taką listę, ale nie wiem czy będę ją wstawiać.
    Piękne tytuły wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uzbierałaś trochę tytułów :)

    "Spiżowego łabędzia", "Błędne siostry" i "Aniołowie zniszczenia" mam do wymiany :))))

    OdpowiedzUsuń
  24. ,,Błędne siostry' czytałam oraz ,,Prosektorium'' i ,,Lustro czasu''. Chciałabym natomiast poznać ,,Poradnik pozytywnego myślenia'' oraz ,,Życie Pi''.
    Uzbierało ci się trochę tych książek. Ja na chwilę obecną marzę zaledwie o 3, które dopiero będą miały premierę.

    OdpowiedzUsuń
  25. sporo fantastycznych tytułów :) wiele z nich i ja chciałabym mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Imponująca liczba książek:) Trzymam kciuki, żeby udało ci się ją zrealizować:)
    Aż nie sposób wymienić, które książki sama chciałabym posiadać. Najlepiej wszystkie!:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Karolinko:)

    Imponująca ta Twoja lista marzeń;)
    Ja obecnie marzę, by mieć w domowej biblioteczce te 3 książki:
    1. "Wojenna narzeczona" Alyson Richman
    2. "Światło między oceanami" M. L. Stedman
    3. "Nasze szczęśliwe dni" Julie Kibler
    no i może coś jeszcze od Nurowskiej

    A z Twoich powyższych czytałam tylko numer: 12, 13, 40, 42, 74 i 90, ale co najmniej z tuzin bardzo chciałabym przeczytać:)
    Powodzenia w realizacji listy marzeń:)
    Pozdrawiam, miłego wieczoru,
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Aniu

      Oczywiście czym prędzej poszukałam tych trzech książek na lubimyczytac.pl i już dodałam do mojej listy ;) Dzięki Tobie mój apetyt na książki zaostrzył się jeszcze bardziej! Nurowska czeka na mnie na regale (Drzwi do piekła i Dom na krawędzi).

      Pozdrawiam ciepło
      Karolina

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że Tobie również te książki wydały się interesujące:) Tak myślałam, że może któraś Ci się spodoba - dlatego wypisałam tytuły:)
      Pozdrawiam serdecznie,
      Anna

      Usuń
  28. Bardzo fajny pomysł!
    Kika tytułów i ja mam zapisane na swojej liście z naciskiem na "przeczytać koniecznie" (niekoniecznie kupić)
    Utwierdzam Cię w wyborze: "Pokój", "Grona gniewu" (tyle co skończyłam czytać) i "Amandine" są świetne! Warto je kupić.
    "Milczący zamek", też był na mojej liście "must have". A, że ja staram się kupować tylko na licznych promocjach, kupiłam niedawno na wyprzedaży w Weltbild, coś ok. 13 zł, na drugi raz będę wiedzieć, czego potrzebujesz :)
    W ogóle widzę tu wiele pozycji, o których istnieniu nie miałam pojęcia. Muszę sobie Twój post gdzieś zapisać, w najbliższej wolnej chwili posprawdzam tytuły.
    A kiedy już jesteśmy przy promocjach... Twoje 75, 76, 78, 79 nieco tańsze
    http://www.wydawnictwoliterackie.pl/status/Z/Promocje
    ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.