20 marca 2013

STOSIK (#20) - czyli zdobycze książkowe MARZEC 2013


W marcu miałam doskonały powód do wzbogacenia mojej kolekcji (kolekcji? to niezbyt adekwatne słowo, ale nie znajduję innego, które określiłoby moje półki uginające się pod ciężarem książek; podsumowując ten nawias to muszę przyznać, że zbieram książki, spędzam dużo czasu na poszukiwaniu konkretnych egzemplarzy i darzę je nieokreślonym uczuciem, gdy trzymam je w dłoniach), był to Dzień Kobiet. Celebruję każdy dzień, który "z urzędu" ma za zadanie sprawić mi przyjemność (urodziny, Walentynki, imieniny, Boże Narodzenie...mogłabym wymieniać i wymieniać) i uważam, że życie jest zbyt krótkie, żeby oszczędzać i odmawiać sobie tych kilku chwil radości, gdy dłonie przesiąkają zapachem druku. Oprócz Dnia Kobiet znalazłam kilka innych okazji do zakupów i oto jest, stos marcowy.



W Dniu Kobiet otrzymałam wiele miłości od Ukochanego i mam nadzieję, że każda kobieta poczuła się wyjątkowa przez te 24 godziny. Nigdy nie żałowałam, że jestem kobietą, wręcz nie wyobrażam sobie życia w męskim ciele - doceniam fakt, że mogę skropić się słodkimi perfumami, że mogę włożyć zwiewną sukienkę i pociągnąć tuszem rzęsy. Jako jeden z prezentów otrzymałam książki, które wybrałam sobie sama w Weltbildzie - 50% taniej na cały asortyment w sklepie stacjonarnym (Port Łódź). Awiola narobiła mi apetytu na Weltbild Outlet w Łodzi, gdzie książki sprzedawano 87% taniej, ale...Dwa dni później otworzyłam drzwi do sklepu, w którym zastałam puste półki. Ktoś był szybszy, prawo dżungli. Trzy kolejne książki to egzemplarze recenzenckie od MG.

1. Ostatnia kobieta - wyrocznia, Kei Miller (Weltbild, sklep stacjonarny, 50% taniej od ceny na okładce)
2. Opowieści z miasta  wdów i kroniki z ziemi mężczyzn, James Canon (jak wyżej, realizm magiczny w najlepszym wydaniu)
3.  Medyczka z Bolonii, Wolf Serno (jak wyżej, powieść historyczna)
4.  Ruth, Elizabeth Gaskell (od wydawnictwa MG, piękne wydanie)
5.  Prowincja pełna smaków, Katarzyna Enerlich (od wydawnictwa MG)
6.  Cywilizacja komunizmu, Leopold Tyrmand (od wydawnictwa MG)


Kolejny stosik to mieszanka wybuchowa. Dehnel to egzemplarz od mojej biblioteki, który otrzymałam w ramach uczestnictwa w DKK (będziemy omawiać tę książkę 10 kwietnia). Błędne siostry to piękna historia o tym, jak wspaniali potrafią być ludzie - to prezent od Honoraty, która po zerknięciu na post Sto książek, które zamierzam kupić odnalazła tą powieść na mojej liście. Przesłała mi ją bez szemrania. Jeszcze raz dziękuję Ci, to wspaniały gest. Poniżej ułożyłam moje zdobycze z antykwariatu Silvarerum, do którego uwielbiam zaglądać. Okazało się, że znalazłam w nim książki, które również były na mojej liście marzeń. Magnetyzerka to spontaniczny prezent od mojej kochanej siostry, która również uwielbia czytać, a w jej mieszkaniu zaczyna brakować miejsca na nowe nabytki.

7.   Rynek w Smyrnie, Jacek Dehnel (od biblioteki, na spotkanie DKK)
8.   Błędne siostry, Renata L. Górska (od Honoraty, dziękuję Ci)
9.   Chorwacka przystań, Anna Karpińska (z antykwariatu)
10. Spiżowy łabędź, Kaari Utrio (z antykwariatu, I tom cyklu historycznego)
11. Pokój, Emma Donoghue (z antykwariatu, długo polowałam na ten tytuł, uwielbiam okładki zintegrowane)
12.  Magnetyzerka, Barbara Ewing (od mojej siostry)


Na koniec przedstawiam Wam moje zamówienie ze strony Wydawnictwa Literackiego, które otrzymałam dzisiaj. Dostałam wiadomość od Kingi, w której poinformowała mnie o promocji na stronie wydawnictwa - odnalazłam kilka książek z mojej listy (dziękuję Ci kochana). Przeceny są duże, także było warto zajrzeć na ich stronę. Niestety, zamiast "Sezonu na winobranie" Patrici Atkinson otrzymałam "Sezon na oliwki" Carol Drinkwater (notabene posiadam tę książkę, teraz mam dwa egzemplarze). Musiałam złożyć reklamację. To było moje pierwsze zamówienie bezpośrednio z ich strony i straciłam zapał do robienia kolejnych. Wiem, że takie błędy zdarzają się ciągle, ale jednocześnie uważam, że można ich uniknąć. Abstrahując od ich pomyłki, jestem zadowolona z tej ciepłej przesyłki - sami widzicie, otrzymałam słońce zaklęte w literach.

13. W dojrzewającym słońcu, Patricia Atkinson
14. Kuchnia Franceski, Peter Pezzelli
15. Tysiąc dni w Wenecji, Marlena De Blasi
16. Tysiąc dni w Toskanii, Marlena De Blasi
17. Utalentowana, Nikita Lalwani

Mieszkanie pęka w szwach. Na szczęście w tym miesiącu postanowiłam oddać kilkadziesiąt książek do biblioteki i uniknęłam katastrofy. Czasami muszę odgruzować się i...zrobić miejsce na nowe nabytki, bo dobrze wiecie, że nie umiem powstrzymać się przed kupowaniem. :)

34 komentarze:

  1. Skusiłabym się na "Pokój" najchętniej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stos cieszy oko :-) Życzę przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo ciekawych książek się nazbierało :)
    I masz rację, również nie chciałabym się znaleźć nagle w męskim ciele. Wolę jednak być kobietą :)
    Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaszalałaś Kobieto :-) Ale nie dziwię się takim zakupom, bo ja również często ulegam zakupom książkowym, co więcej podobnie jak Ty celebruję wiele dni buszując po księgarnianych półkach :-)

    Jestem ciekawa czy przypadnie Ci do gustu "Spiżowy łabędź", bo ja byłam zachwycona tą powieścią.
    Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki cudowne, uwielbiam książkowe kulinarne podróże, więc jeżeli o mnie chodzi zaczęłabym od WL :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na "Opowieści z miasta wdów i kroniki z ziemi mężczyzn" mam chrapkę już od jakiegoś czasu, chętnie również wybiorę się do Weltbildu, może jeszcze znajdę tę książkę w promocyjnej cenie :-)

    OdpowiedzUsuń

  7. Przepiękne pozycje. Podkradłabym Ci "Ruth". Życzę przyjemnego czytania:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka tytułów już dziś zaczęłabym czytać:)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudne zdobycze, polecam Pokój- na mnie zrobił duże wrażenie, czekam na recenzję Błędnych sióstr, bo od dawna zastanawiam się nad zakupem tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne nabytki:) Ten Rynek w Smyrnie również bym sobie przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne książki i widzę, ze niektóre z listy mogą zostać wykreślone. Najbardziej zazdroszczę ci Opowieści Z MIASTA WDÓW:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie Prowincja pełna smaków. Błędne siostry niedawno kupiłam, ale jeszcze nie czytałam. Polecam Pokój i Kuchnię Franceski. Natomiast Chorwacka przystań mnie rozczarowała ze względu na język.

    OdpowiedzUsuń
  13. Gaskell i Tyrmand! Szalenie zazdroszczę ci tych książek. A do tego inne cudowności:)
    Miłej lektury, moja droga:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Błędne siostry czytałam. Fenomenalna powieść. Mam natomiast ochotę poznać Prowincję pełną smaków. Wspaniały stosik. Życzę mega wrażeń podczas czytania.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie pewnie Ostatnia Kobieta Wyrocznia.. a może skusiłabym się też na Utalentowaną? Na razie życzę ci miłej lektury ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Naliczyłam 17 książek - jesteś szaloną kolekcjonerką książek :) Chętnie bym Ci skradła "Opowieści z miasta wdów".

    OdpowiedzUsuń
  17. Każdy powód jest dobry, żeby kupić nowe książki :) sama niedługo zabieram się za Tysiąc dni w Wenecji.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie się prezentują, ale nie ma tutaj chyba nic z mojej bajki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ksiązkę nr 6 właśnie dziś zrecenzowałam. Zapraszam do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  20. "Prowincja pełna smaków" brzmi ciekawie : )

    OdpowiedzUsuń
  21. Błędne siostry i Prowincję K. Enerlich bardzo chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Stos świetny, wiele, wiele książek chciałabym mieć u siebie :) Co do outletu na zielonej to i ja dzisiaj tam poszłam, ale oczywiście niczego już nie było. No, tłum ludzi był, których szturmował ten mały lokali w poszukiwaniu jakichś wazonów, skarpet i Bóg wie czego jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow! Mój stos wysiada przy Twoim normalnie :P Większość książek zdecydowanie dla mnie jeśli chodzi o tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. O kurczę, czuję się winna! I to podwójnie. Bo nie dość, że uszczupliłaś swój portfel to jeszcze taka gafa z Literackim, ajć :/ Ale no właśnie, to Wydawnictwo Literackie jest. Powinni pomyłkę naprawić. Wierzę, że podejdą profesjonalnie, dostaniesz zamawianą książkę gratis i wszystko skończy się happy endem.
    Stosy wyglądają cudnie! Aż się do siebie uśmiechnęłam, bo mam gdzieś przed oczami Twoją listę "must have" i fajne jest to, że sukcesywnie ją spełniasz :)
    Interesuje mnie Ruth, E. Gaskell, czytaj więc, chętnie się zasugeruję :)
    Rynek w Smyrnie to kawał dobrej literatury. Ciekawa jestem, czy to też Twoje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mnóstwo fantastycznych powieści, które chętnie ujrzałabym na swoich półkach! Również posiadam "Ruth" - przecudowne wydanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj widzę że mamy podobne lektury - zwłaszcza jeśli spojrzeć na pierwszy stosik, bo trzy osatatnie książki do mnie też przywędrowały, a "Opowieści z miasta..." mam za sobą już od jakiegoś czasu, ale okazały się być kompletnie nie w moim guście. Bardzo zazdroszczę "Pokoju", też na niego poluję :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Akurat tych pozycji na swojej półce nie mam, ale dwie już czytałam. :) Ale Ci zazdroszczę. Ja tak szaleć niestety nie mogę, nawet na promocjach. Mam inne wydatki, niestety bardziej potrzebne. Ale w wakacje się to zmieni, bo do pracy idę. Część pójdzie na studia a część na... książki! Odbiję sobie ten rok bez szaleństwa zakupowego. ;D
    Przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  28. O, kurczę, ile smakowitych literackich kąsków :)
    'Ruth' mnie bardzo interesuje, czytam akurat 'Na plebanii w Haworth' biografię sióstr Bronte i tam często wspominana jest właśnie E. Gaskell, z chęcią poznam tę autorkę bliżej.
    Reszta książek zapowiada się nie mniej interesująco. Czytaj więc i pisz :)
    Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  29. Z niecierpliwością godną małego dziecka czekam zawsze na twoje posty ze zdobyczami książkowymi. Z wypiekami przeglądami tytuły, jeśli coś mnie zainteresuje czytam więcej informacji w sieci i dodaję do "chcę przeczytać". Wiem, że na twoim guście mogę polegać:) Ja również otrzymałam "Ruth" do recenzji i już nie mogę się doczekać lektury. Będę wyczekiwać recenzji Tyrmanda, Dehnela (czytam "Młodszego księgowego")no i oczywiście "Chorwackiej przystani".Gratuluję nowych pachnących książek i życzę smakowitej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  30. "Pokój" dopiero co skończyłam i myślę nad recenzją. To jedna z tych książek, które zapadają w pamięć na zawsze. Piękna!
    Cuuuudowne zdobycze! Życzę Ci bardzo udanej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Doprawdy znakomite zdobycze i w ogóle samo zdjęcie bardzo ładne :-) Z zestawu znam jedynie Pokój i trzeba przyznac, ze jest to bardzo interesująca książka. Podobnie jak poprzedniczki czekam na recenzję Ruth, licząc że kiedys i ja ją poznam...

    OdpowiedzUsuń
  32. Naprawdę wspaniały stos!! Najbardziej podobają mi się: "Medyczka z Bolonii", "Ruth", "Błędne siostry" i "Kuchnia Franceski":) Ostatnio właśnie w stacjonarnym Weltbildzie udało mi się kupić "Dziewczęta z Szanghaju" (60% taniej od ceny okładkowej) i cieszę się bardzo, bo posiadam już "Marzenia Joy":) Fajne promocje można czasem trafić, trzeba się tylko rozejrzeć:)
    Zatem przyjemniej lektury i czekam na Twoje recenzje!
    Pozdrawiam, miłego weekendu,
    Anna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, za każdą ciekawą myśl.